Gå til innhold

Funker 'vakum-trening' for magen?


Deportista

Anbefalte innlegg

Noen av dere som har forsøkt dette.....virket nesten for bra til å være sant, eller? her mer opplysninger

One of these abs exercises is ‘The Vacuum’ a stomach exercise that has decades of use and is still practiced by professional trainers and bodybuilders. You may have tried it already when trying to “tuck your stomach in”, but repetition is the key total mastery. Here’s how to do it:

vacuum.jpgThe Vacuum


  1. Inhale until your lungs are full.

  2. While slowly exhaling, try bring your belly button towards your spine.

  3. Once you feel your sides tighten, hold the position for 10 seconds.

  4. Exhale. This is one repetition.

Pretty easy to do right? Yeah…right. Try to do this exercise the best you can and don’t forget to practice it each day. This is an exercise that works your inner muscles in your abs, called the transverse abdominus muscles. These muscles are essential but they are not

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er brukt både i pilates og yoga, om enn litt forskjellig. I pilates er det en øvelse i seg selv om jeg husker rett, i yoga skal du fokusere på "navle mot ryggrad" hele tiden mens du gjør øvelser. Og jeg vet ikke hva den egentlig gjør for musklene, men når du venner deg til å fokusere på magen sånn så får du fryktelig god holdning. Magen ser jo mindre ut når du trekker den inn, og jeg hadde alltid god holdning og flat mage etter yoga. Helt til jeg satte meg ned foran pcen når jeg kom hjem ;)

Som sagt så vet jeg ikke hva den evt. gjør for de indre magemusklene, men du blir mer oppmerksom på at de er der!

Det hjelper mot min "computer guy slouch" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er brukt både i pilates og yoga, om enn litt forskjellig. I pilates er det en øvelse i seg selv om jeg husker rett, i yoga skal du fokusere på "navle mot ryggrad" hele tiden mens du gjør øvelser. Og jeg vet ikke hva den egentlig gjør for musklene, men når du venner deg til å fokusere på magen sånn så får du fryktelig god holdning. Magen ser jo mindre ut når du trekker den inn, og jeg hadde alltid god holdning og flat mage etter yoga. Helt til jeg satte meg ned foran pcen når jeg kom hjem ;)

Som sagt så vet jeg ikke hva den evt. gjør for de indre magemusklene, men du blir mer oppmerksom på at de er der!

Det hjelper mot min "computer guy slouch" :)

Stemmer det! Nå husker jeg.

Jeg bruker denne metoden når jeg trener levers, håndstående og andre ting som går på kroppskontroll generelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...