Gå til innhold

Sukrin


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Sukrin fremstilles av den naturlige sukkeralkoholen Erythritol, og nei, det er ikke for godt til å være sant :p Det blir ikke tatt opp, og blir derfor ikke energi ut av det.

Stevia er også kjempenyttig- det er en naturlig plante- sweetleaf, som er utrolig søt, og gir heller ingen energi ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så når man bruker sukrin trenger man ikke å ta med dette i kcal beregningene fordi det ikke blir tatt opp og bare går rett igjennom kroppen ufordøyd? Jeg har hele tiden trodd at det gav energi men ikke økning i blodsukkeret, og har dermed unngått og bruke det fordi det står jo bak på pakningen at det er så og si 100% karb per 100g.

Men om det bare går tvers gjennom uten og påvirke noe eller bli tatt opp av kroppen, da er det bare å hive på da jo:) Selv om jeg ville brukt det i typ. kaker og da er det jo uansett å finne erstatning for resten av karbo innholdet, som mel f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. det er kcalfritt. Husk på at det som regel kun er 75 % av søtheten til sukker, så smak deg frem! Og pass på at det kan få en liten metallisk smak ved ekstreme mengder. Selv kombinerer jeg ofte Sukrin og stevia, for best resultat. Det er også litt vanskelig å få til både gjærbakst og eggedosis, fordi dette utnytter energien i sukkeret til å få de rette egenskapene ;) Om du er avhengig av store, flotte boller, kan det være en ide å kombinere sukrin med noe sukker f.eks.;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...