Gå til innhold

Skal man ikke trene markløft og knebøy i en treningsøkt?

Sara Victoria

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei. Det er ikke noe problem å kjøre de to i samme økt.

Du må allikevel være klar over at de bruker mye av de samme muskelgruppene og du vil dermed yte litt dårligere i den av dem du kjører sist i økten.

Har selv alltid kjørt bøy før markløft med unntak av 1RM-tester, aldri hatt noe problem med det. Føler faktisk knebøy er en god oppvarming og "prep" for markløft, dersom man ikke makser selvsagt.

Generelt er det bedre å trene knebøy før markløft i økten. Markløft er såpass heavy for både korsryggen og nervesystemet at alle øvelser du kjører etterpå kan bli litt "amputert".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utifra mitt 5x5 program kjører jeg 20% mindre vekter på knebøy samme dag som markløft (dag2). Men å ikke kunne kjøre dem samme økt ser jeg absolutt ingen problem i ! Føler jeg kunne kjørt heavy mark + heavy bøy samme dag, men følger jo programmet. Må ha litt hvile også etter en tung dag på knebøy (dag1)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...