Gå til innhold

Løping, vil det går utover knebøyen?


fff

Anbefalte innlegg

Jeg føler meg som en stokk i beina nå til dags når jeg går eller prøver å løpe etter at jeg startet med styrkeløfts trening.

For å fjerne litt av den følesen lurte jeg på å gå eller jogge turer bare 2 ganger i uka.

Men i forhold til knebøy styrken, hvor mye pleier det å bety om man jogger av og til? Eller bare gå turer?

restitusjon osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spiser du nok,samt får nok hvile, så er det fullt mulig å øke jevnlig i knebøy om du løper ett par ganger i uka...:)

Burde ikke være noe problem, men ville prioritert intervalltrening. Da får du også litt eksplosiv kraftutvikling, noe som sannsynligvis vil hjelpe deg i knebøyen.

Ja, kanskje det. Har knebøy 2 ganger dagen, 2 dager i uka.

Jeg løper mest pga. "kosen" av å løpe ute i skogen i finværet :) Slapper så godt av da :)

Men får bare hive på seg løpeskoene av og til fremover da (y)

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Med mindre det er viktig for deg å løfte så mye som overhodet mulig i knebøy, er det bare bra å trene litt allsidig og bli god på mer enn en ting :)

Er veldig viktig å løfte så mye som overhode mulig hehe, det jeg fokusere hverdagen og treninga mi på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Restitusjonsmessig vil det være positivt med en rolig joggetur dagen etter tung styrketrening på bein :) Da får du økt blodsirkulasjon i musklene som er stive, og du fjerner slagg og laktat mye raskere :) Hvis hovedformålet ditt er å restituere deg, og at du liker å løpe ute for kosens skyld, ville jeg styrt unna eksplosiv løping som intervalltrening... Da får du ikke i nærheten av samme restitusjonseffekt, og vil antakelig være like stiv og tung i beina som da du starta ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min styrkeløft-padawan på jobben løper stort sett ganske mye ved siden av mengdeprogrammene som hun trener (bøy 5 ggr i uken og kanskje 3-4 mil løping i tillegg). Hun øker greit, ikke i et rasende tempo men hele tiden fremgang både på styrke og kondisjon selv om hun var relativt bra trent fra før også. Hun rapporterer selv inn at hun får mer power i beina av å ikke løpe en uke for eksempel, men dersom man liker løping, og ikke har planer om å konkurrere eller liknende, synes jeg man bare skal kjøre på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...