Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg føler meg som en stokk i beina nå til dags når jeg går eller prøver å løpe etter at jeg startet med styrkeløfts trening.

For å fjerne litt av den følesen lurte jeg på å gå eller jogge turer bare 2 ganger i uka.

Men i forhold til knebøy styrken, hvor mye pleier det å bety om man jogger av og til? Eller bare gå turer?

restitusjon osv.

Fortsetter under...

Spiser du nok,samt får nok hvile, så er det fullt mulig å øke jevnlig i knebøy om du løper ett par ganger i uka...:)

Burde ikke være noe problem, men ville prioritert intervalltrening. Da får du også litt eksplosiv kraftutvikling, noe som sannsynligvis vil hjelpe deg i knebøyen.

Ja, kanskje det. Har knebøy 2 ganger dagen, 2 dager i uka.

Jeg løper mest pga. "kosen" av å løpe ute i skogen i finværet :) Slapper så godt av da :)

Men får bare hive på seg løpeskoene av og til fremover da (y)

Takker for svar.

Annonse

Med mindre det er viktig for deg å løfte så mye som overhodet mulig i knebøy, er det bare bra å trene litt allsidig og bli god på mer enn en ting :)

Er veldig viktig å løfte så mye som overhode mulig hehe, det jeg fokusere hverdagen og treninga mi på.

Restitusjonsmessig vil det være positivt med en rolig joggetur dagen etter tung styrketrening på bein :) Da får du økt blodsirkulasjon i musklene som er stive, og du fjerner slagg og laktat mye raskere :) Hvis hovedformålet ditt er å restituere deg, og at du liker å løpe ute for kosens skyld, ville jeg styrt unna eksplosiv løping som intervalltrening... Da får du ikke i nærheten av samme restitusjonseffekt, og vil antakelig være like stiv og tung i beina som da du starta ;)

Min styrkeløft-padawan på jobben løper stort sett ganske mye ved siden av mengdeprogrammene som hun trener (bøy 5 ggr i uken og kanskje 3-4 mil løping i tillegg). Hun øker greit, ikke i et rasende tempo men hele tiden fremgang både på styrke og kondisjon selv om hun var relativt bra trent fra før også. Hun rapporterer selv inn at hun får mer power i beina av å ikke løpe en uke for eksempel, men dersom man liker løping, og ikke har planer om å konkurrere eller liknende, synes jeg man bare skal kjøre på :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...