Gå til innhold

Enkelte medisiner endrer forbrenningen din, tull eller fakta?


Sky

Anbefalte innlegg

Jeg har gått på prednisolon siden jul. Det er kortison. Vektøkning og "måneansikt" er en vanlig bivirkning( Legens ord ), men den har en sammenheng med en annen bivirkning; nemlig økt matlyst. Hvis jeg skal tippe, har nok jeg fått mindre fett på magen etter at jeg startet på disse pillene. Grunnen til det tror jeg er at jeg har blitt mye mer bevisst på hva jeg putter i munnen og masse hard trening. På trening er det full gass! Men jeg spiser mer mat nå enn før. Forskjellen er at jeg spiser mye mer kjøtt og proteinrik mat. Jeg er enig med det som sies lenger opp på siden her. At man først og fremst må ligge i kcal overkudd for å legge på seg. Men alt etter hva en putter i munnen? Lite, men usunn mat og underskudd i kcal kan vel føre til økt fett% ? Eller er det slik at man ikke legger på seg uansett hva man spiser, hvis man ligger i underskudd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...