Gå til innhold

Tynn nybegynner i startgropa


Idyll

Anbefalte innlegg

Jeg er nok blandt de som ble inspirert av artikkelen skrevet av redaktøren her. Min forutsetning er nok ganske annerledes enn redaktøren. Jeg er tynn .. Jeg er 169 cm høy, veier rundt 65 kilo og er generelt sett tynn uten særlig overbevisende muskelmasse. Jeg har ikke trent styrke på en slik måte at jeg er inneforstått med øvelser eller hvilke øvelser jeg burde gjennomføre. I tillegg er jeg ikke særlig supermotivert (yay) for trening. For ikke å snakke om kostholdet .. frokost er sjeldent noe jeg starter med ... men jeg fråtser ikke i pizza og brus. Jeg spiser rimelig sunt, bare ikke frokost.

Nå mener ikke jeg at dere som leser denne tråden skal holde meg i hånden eller noe sånt, men heller forstå utgangspunktet mitt :p

Redaktøren, eller Espen, forteller at jeg må ha en overordnet motivasjon for å gjennomføre treningen, en gulrot som er i horisonten som jeg skal gripe mot. Dette er noe som alle som begynner sliter med, hva skal være det overordnede målet .. mitt er ønsket om å bli sterkere og få en rakere holdning.

Men spørsmålet som kommer opp i fleisen hele tiden, er hvordan starter jeg? Hva starter jeg med? Det er her jeg trenger hjelp. Jeg har tilgang til treningslokale, mangler bare en puff i rett retning.

Jeg har faktisk snoket rundt på forumet for å se etter nybegynner tråder, den første som dukket opp var denne

http://fitnessbloggen.no/treningsprogram-for-nybegynnere/

Hvordan skal jeg sette opp treningen iforhold til de punktene som er satt opp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan virkelig anbefale fyrstikkprogrammet som HannaS linker til! Har prøvd diverse programmer tidligere, men ingen av de er like artig å holde på med!

Om motivasjonen ikke er helt på topp akkurat nå, er ikke noe krise. Du vet du vil bli sterkere og få en rakere holdning. Tro meg, motivasjonen og flere mål kommer når du er i gang med treningen.

Det tyngste er å komme igang. Etter det er det lett å bli litt 'avhengig' :p

Husk å logge her inne ;)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...