Gå til innhold

Hjelp til oppkarbingsmat


Chris

Anbefalte innlegg

Skal ta en oppkarbingsdag nå på lørdag og denne gangen skal jeg kjøre det litt mer planlagt en den tradisjonelle fråtsingen i alt jeg har lyst på! Så hittil har jeg satt følgende på programmet:

Frokost (før trening)

100g Havregryn

60g 90+ Protein

300g+ Proteinpannekaker

Etter trening

2-3 Baguetter med skinke og ost

Middag

400g karbonadedeig

Pitabrød (grove?) evt Taco

Salat og rømme

Kveldskos

Yoghurt is?

Høres dette ut som en grei oppkarbingsdag? Trenger litt tips til mer kosemat som jeg kan hive innpå kvelden. Vil prøve å få i meg det meste av maten tidlig på dagen siden jeg ikke vanligvis spiser så mye på kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fokuser mest på stivelsesrike karbohydrater, moderat protein og lite fett :)

Gode kilder er

Ris

Riskaker

Havregryn

Bokhvete pannekaker

Speltlomper

Poteter

Det jeg har lagt opp til, men da kutter jeg ut de grove alternativene og kjører på med ris og fine baugetter. Bytter også ut taco med noen low fat lefser. Savner fortsatt noen tips til litt kosemat på kvelden, føler ikke for å hive i meg riskaker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styr unna for mye fiber om du ikke vil få tidenes forstoppelse. Jeg har hatt et par oppkarbinger på over 1000g karbo med for mye fiber og det ble ikke en happy day dagen derpå.

Kroppen min tåler fiber utrolig bra men så har jeg trolig aldri vært i nærheten av å innta 1000g karbs iløpet av en dag :) Men skal holde meg unna grove alternativer så går det nok greit :) Takk for tipset

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg har lagt opp til, men da kutter jeg ut de grove alternativene og kjører på med ris og fine baugetter. Bytter også ut taco med noen low fat lefser. Savner fortsatt noen tips til litt kosemat på kvelden, føler ikke for å hive i meg riskaker :)

Popcorn med 50% mindre fett og popcorn krydder. Det er kos det. Dreamis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Foretrekker å minimere fettet, helst eliminere det totalt på oppkarbing. Noen liker det, for meg blir det rett og slett for mye energi på for kort tid. Du har en rimelig moderat dag, men kan være noe å prøve - en dag med kun magre proteinkilder, en dag slik du har nå.

Null fett? E det i hele tatt mulig? Skulle gjerne likt å se hva du hiver i deg iløpet av en oppkarbingsdag :) Det er moderat dag ja i motsetning til fråtsedagene jeg har tatt tidligere som ikke ga meg noe som helst. Da blir det Dream is og Coco pops til kveldskos :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...