n8b6 Skrevet 27. april 2012 Del Skrevet 27. april 2012 Jeg har trent aktivt siden nyttår, og gått ned en del kilo med dette - og ser fortsatt fremgang. Problemet mitt tidligere var at jeg ikke spist nok - så jeg har lagt fra meg alt som heter telling av kalorier og pøst på med fullverdige produkter i stedet for lettprodukter og spiser massemasse hele tiden - noe som åpenbart har gjort/gjør susen. Imidlertid tenker jeg at jeg vil komme til et punkt der jeg må gjøre noen endringer i forhold til kosthold, når ting begynner å stoppe opp. Jeg vil gå ned 4-5 kg mer i fett, men samtidig øke muskelmassen en del - noe det ser ut til jeg har klart ved bare å spise spise og atter spise (slet med å komme over 1200-1300 kcal) derfor dette spiseregimet med bare å putte i seg fett i bauer og kanter. Så til det store spørsmålet.. Skal jeg finne ut hvor mye jeg ligger på i kcal en random dag og bare fortsette med dette? Skal jeg følge kalorinivå basert på vektnedgang? Skal jeg følge kalorinivå basert på muskelbygging? Noen uker jobber jeg mye, andre uker er jeg totalt inaktiv forutenom treningsøktene. Alle disse spørsmålene jeg ikke har kunnskaper til å besvare gjør det komplett umulig for meg å ta noen stilling til BMR-kalkulatoren, som ellers er så fin og grei. http://www.trening.no/4529.o2 HJELP? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
wheysted Skrevet 27. april 2012 Del Skrevet 27. april 2012 Hvis det du gjør nå fungerer for deg nå, så fortsett med det så lenge du kan! Når du slutter å se de resultatene du ønsker kan du heller få en oversikt over det du spiser og justere opp/ned alt ettersom. MartinK 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
n8b6 Skrevet 27. april 2012 Forfatter Del Skrevet 27. april 2012 Jeg hadde bare en tanke om at HVIS jeg burde ligget på et lavere kalorinivå enn det jeg gjør nå (sikkert 2500kcal), og hadde spist etter det, kunne jeg fått en bedre/raskere progresjon? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MartinK Skrevet 27. april 2012 Del Skrevet 27. april 2012 Som wheysted sier; if it ain't broken, don't fix it Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.