Gå til innhold

Telle kalorier eller ikke?

n8b6

Anbefalte innlegg

Jeg har trent aktivt siden nyttår, og gått ned en del kilo med dette - og ser fortsatt fremgang. Problemet mitt tidligere var at jeg ikke spist nok - så jeg har lagt fra meg alt som heter telling av kalorier og pøst på med fullverdige produkter i stedet for lettprodukter og spiser massemasse hele tiden - noe som åpenbart har gjort/gjør susen.

Imidlertid tenker jeg at jeg vil komme til et punkt der jeg må gjøre noen endringer i forhold til kosthold, når ting begynner å stoppe opp. Jeg vil gå ned 4-5 kg mer i fett, men samtidig øke muskelmassen en del - noe det ser ut til jeg har klart ved bare å spise spise og atter spise (slet med å komme over 1200-1300 kcal) derfor dette spiseregimet med bare å putte i seg fett i bauer og kanter.

Så til det store spørsmålet.. Skal jeg finne ut hvor mye jeg ligger på i kcal en random dag og bare fortsette med dette? Skal jeg følge kalorinivå basert på vektnedgang? Skal jeg følge kalorinivå basert på muskelbygging? Noen uker jobber jeg mye, andre uker er jeg totalt inaktiv forutenom treningsøktene. Alle disse spørsmålene jeg ikke har kunnskaper til å besvare gjør det komplett umulig for meg å ta noen stilling til BMR-kalkulatoren, som ellers er så fin og grei. http://www.trening.no/4529.o2

HJELP?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...