Gå til innhold

program for fitness model ala Greg Plitt


Rubenevo

Anbefalte innlegg

Så lenge du spiser nok og godt (noe jeg tror er vanskelig når du er bare 15 år) så skal du kunne klare å endre kroppen på 3-4 måneder. Få i deg 120g proteiner, sunne fettsyrer fra nøtter, olivenolje, avocado og _MYE_ karbs fra ris, potet, havregryn og frukt/bær. Start dagen med masse egg + litt pålegg/kylling. Lunsj kan du ha havregryn med proteinpulver og nøtter. Middag en haug med ris og en proteinkilde + avocado. Evt. det samme til kvelds. H-melk er også noe du kan vurdere.

Problemet når du er så ung er at viktige aspekter som penger og tid/tålmodighet ofte er krevende aspekter. Dersom du ønsker "fitnesskroppen" vil det beste være å legge deg på et moderat overskudd (avhengig av at du er i en lav fettprosent allerede) på 150-300kcal der du justerer ukentlig etter fremgang med vekt- og fettmålinger. Kontinuasjon og tålmodighet er ufattelig viktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Hei! Jeg var selv som deg da jeg begynte å trene styrke. Jeg er selv stor fan av Plitt, men husk at Greg Plitt ikke begynte med den 5-splitten han har i dag, men begynte med wrestlig og andre idretter som bygde grunnstyrken+ militæret +++. Han har brukt 10 år på å komme dit han er i dag, som han sier; å bygge god fysikk er som et maraton, det tar lang tid! Og du har nok av tid enda :) Men selv om jeg ikke vil anbefale deg å trene hans program, siden du enda er gnaske ung, har han jo en livsfilosofi og evne til å formidle budskap om livstil som er ganske grei å få med seg, så sjekk ut siden hans og se noen videoer der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...