Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Så lenge du spiser nok og godt (noe jeg tror er vanskelig når du er bare 15 år) så skal du kunne klare å endre kroppen på 3-4 måneder. Få i deg 120g proteiner, sunne fettsyrer fra nøtter, olivenolje, avocado og _MYE_ karbs fra ris, potet, havregryn og frukt/bær. Start dagen med masse egg + litt pålegg/kylling. Lunsj kan du ha havregryn med proteinpulver og nøtter. Middag en haug med ris og en proteinkilde + avocado. Evt. det samme til kvelds. H-melk er også noe du kan vurdere.

Problemet når du er så ung er at viktige aspekter som penger og tid/tålmodighet ofte er krevende aspekter. Dersom du ønsker "fitnesskroppen" vil det beste være å legge deg på et moderat overskudd (avhengig av at du er i en lav fettprosent allerede) på 150-300kcal der du justerer ukentlig etter fremgang med vekt- og fettmålinger. Kontinuasjon og tålmodighet er ufattelig viktig.

Fortsetter under...

Annonse

Hei! Jeg var selv som deg da jeg begynte å trene styrke. Jeg er selv stor fan av Plitt, men husk at Greg Plitt ikke begynte med den 5-splitten han har i dag, men begynte med wrestlig og andre idretter som bygde grunnstyrken+ militæret +++. Han har brukt 10 år på å komme dit han er i dag, som han sier; å bygge god fysikk er som et maraton, det tar lang tid! Og du har nok av tid enda :) Men selv om jeg ikke vil anbefale deg å trene hans program, siden du enda er gnaske ung, har han jo en livsfilosofi og evne til å formidle budskap om livstil som er ganske grei å få med seg, så sjekk ut siden hans og se noen videoer der :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...