Gå til innhold

Tilbakemelding og tips til mitt treningsprogam


kommunetrollet

Anbefalte innlegg

Trener tre ganger i uken, ønsker å trene fullkropp og de samme øvelsene til en hver tid. Dette fordi jeg syntes det er lettere å følge opp fremgang og teknikk. Har heller ikke tid til mer enn tre økter, går en del på fjellet og står på ski i tilegg. Har jeg masse energi klemmer jeg inn en økt med 4x4minuttere på mølla. Jeg har stadig fremgang, det går kanskje ikke fort, men fremgang er det. Jeg bruker ca 1, 1/4 timer på dette

Knebøy - 6X5

Benk - 5x5

Arnoldpress 10x3

Pullups 5x3 øker reps når jeg er sterk nok

Chins (nedtekk med stang) 7x3

Situps med ekstravekt og medisinball 15x3

Hammercurl 10x5 fem på hver arm

Markløft 5x5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ser ikke så dumt ut det. Personling jeg ville jeg ha byttet ut pull-ups med stående stangroing, og droppet hammercurl. Biceps får kjørt seg ved chins og roing. Evt. lagt isolasjonsøvelsene til slutt og tatt disse de gangene jeg har tid og lyst. Arnoldpressen kan du jo bytte ut eller variere med militærpress da denne krever litt mer av kjernemuskulatur. Situps er bortkastet tid. Om du skal ha noen egne mageøvelser ville jeg vurdert noen tunge plankevarianter, ab-roll etc.

Jeg ville heller ikke ha kjørt markløft tre gangen i uken. Du kan jo ene dagen bytte ut knebøy med markløft slik at du kjører knebøy to ganger i uken og markløft én gang i uken. De dagene du ikke kjører ordinær mark, kan du prøve rumenske eller strake mark.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke så dumt ut det. Personling jeg ville jeg ha byttet ut pull-ups med stående stangroing, og droppet hammercurl. Biceps får kjørt seg ved chins og roing. Evt. lagt isolasjonsøvelsene til slutt og tatt disse de gangene jeg har tid og lyst. Arnoldpressen kan du jo bytte ut eller variere med militærpress da denne krever litt mer av kjernemuskulatur. Situps er bortkastet tid. Om du skal ha noen egne mageøvelser ville jeg vurdert noen tunge plankevarianter, ab-roll etc.

Jeg ville heller ikke ha kjørt markløft tre gangen i uken. Du kan jo ene dagen bytte ut knebøy med markløft slik at du kjører knebøy to ganger i uken og markløft én gang i uken. De dagene du ikke kjører ordinær mark, kan du prøve rumenske eller strake mark.

Takk ja, jeg har en lei tendens til å legge på alt for mye vekt på militærpress ettersom jeg vet jeg får opp stanga, men med rufsete teknikk. Derav vondt i ryggen. Blir litt for lysten på fremgang. Varierer mellom strake og ordinære markløft, men skal skjekke ut rumerske markløft. Ønsker å trene mark samtlige dager ettersom dette er favoritt øvelsen, samt at jeg har kontinuerlig god fremgang. Jeg blir mør i hele kroppen og behagelig knust av å ha dette som siste øvelse. Tusen takk for at du tok deg tiden til å komme med en lengre tilbakemelding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...