Gå til innhold

karbohydrater spart til kvelds


Autumn

Anbefalte innlegg

Går det greit å spare karbohydratene til kvelden, og heller spise et større måltid til kvelds? f.eks grovt pitabrød (1 eller 2) med karbonadedeig og salat?

Har i dag til nå kun fått i meg 7gram carbs, og må derfor få inn noe karohydrater. Jeg spiser under 150 kcal per dag (untatt lørdag), er det lavkarbo da?

En annen ting er jeg sliter med å få inn nok kcal, jeg har utviklet angst for å spise for mye tror jeg :/ Hva kan jeg gjør?

Beklager ale dumme spørsmål, men blir så lett forvirret :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

gå innpå www.tine.no og finn frokost kalkulatoren, så finner du ut hvor mye du trenger i forholdt til hva du veier. jeg vet ikke om det er lavkarbo, vet ikke hva man definerer som lavkarbo, eller hva man må gjøre før det blir lavkarbo! søk litt rundt på nettet, eller vi får satse på det kommer noen her som har peil

men på tine kan du sette opp hele dagsbehovet ditt, - middag da selvfølgelig, det har jeg gjort og jeg har lagt på meg, noe jeg sliter med ^^ finnes sikkert noen andre bedre måter og gjøre det på. men det funket for meg da! ;)

folk som går på lavkarbo tar selvfølgelig av, men alt det fettet de spiser, bacon ,melange osv, vil fylle innsiden deres med dritt. om du skal gå ned, tren alt av deg, og gå i underskudd med karbo, fett, og kalorier..

lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en sak her på fitnessbloggen for en stund siden som oppfordret til å spise den største delen av karbohydratene senere på dagen, og heller spise mer protein og fettrik mat tidlig. http://fitnessbloggen.no/overvektige-blir-slankere-med-karbohydrater-til-middag/

Hvis du er usikker på hva behovet ditt for en dag er.. registrer deg på diett.no.. her kan du legge inn alt du spiser samt få en utregning av behov osv.. Lett forståelig verktøy som hjelper deg veldig godt på vei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tine sin kalkulator er veldig tunet for å fremme tradisjonell frokost siden det er da fleste drikker melk, så ville ikke tatt rådene der så veldig seriøse.

Det går utmerket å spise karbohydratene til kvelds. Faktisk viser forskning at kroppen lettere lagrer overskudd som muskler og forbrenner mer fett på underskudd ved å spise slik. Men 7 gram karbs er kanskje i minste laget, du bør få i deg litt gode grønnsaker og kanskje litt frukt tidlig på dagen også.

http://fitnessbloggen.no/bli-en-fettforbrenner-med-biorytmedietten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Går det greit å spare karbohydratene til kvelden, og heller spise et større måltid til kvelds? f.eks grovt pitabrød (1 eller 2) med karbonadedeig og salat?

2. Har i dag til nå kun fått i meg 7gram carbs, og må derfor få inn noe karohydrater. Jeg spiser under 150 kcal per dag (untatt lørdag), er det lavkarbo da?

3. En annen ting er jeg sliter med å få inn nok kcal, jeg har utviklet angst for å spise for mye tror jeg :/ Hva kan jeg gjør?

Beklager ale dumme spørsmål, men blir så lett forvirret :/

1. Ja

2. Ja

3. Spis mer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...