Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Jester
Skrevet

Gainer er egentlig ikke noe magisk, bare et pulver med høy kaloritetthet grunnet såpass mye karbo. Alt i alt ville jeg satsa på mat, og gainer som siste 10% om du sliter. Men det er min mening må jeg understreke.

Grunnen til at jeg mener dette er at det er veldig mange som "sliter med å gå opp i vekt" så kjøper de gainer og trykker i seg dette i stedet for maten, ikke i tilegg. Ergo bytter de kcal mot kcal og kommer like langt.

Alternativet er jo å kjøpe grisebillig karbopulver å blande i proteinshakene slik at du selv kan justere forholdet mellom protein og karbo.

Skrevet

Lag din egen:) Det gjør jeg.

Hjemmelaga gainer:

Bakepro, vaniljeprotein eller noe som passer sammen med frukt og bær

Havregryn

Ananas og jordbær ( min favoritt ) all annen frukt og bær kan brukes

Funlight, juice, vann e.l til å dekke knivene i blendern med

Olje så me du "tørr" å bruke ;)

Kjør alt til en passe tykk smoothie. Mye bedre enn ferdig gainer.

Skrevet
Lag din egen:) Det gjør jeg.

Hjemmelaga gainer:

Bakepro, vaniljeprotein eller noe som passer sammen med frukt og bær

Havregryn

Ananas og jordbær ( min favoritt ) all annen frukt og bær kan brukes

Funlight, juice, vann e.l til å dekke knivene i blendern med

Olje så me du "tørr" å bruke ;)

Kjør alt til en passe tykk smoothie. Mye bedre enn ferdig gainer.

Lagde denne i dag og det ble veldig bra!! Jeg har nå bestemt meg for å bruke hjemmelagde istedet for å kjøpe pulver! Thanx!

Annonse

Skrevet
Jeg kan anbefale havregryn som gainer. Bra næringsinnhold, kaloritett, koster 14 kroner per kilo og smaker kjempegodt med bringebærmelk.

LIker også den gaineren, ellers er brød en grei gainer som du kan med overalt.

Skrevet

Det smaker skit

Du blir MEGET fort lei

Du innser for at det er bedre å spise ris og annen mat med mye karbs (Flere smaker, ikke så kvalmende, fyller ut middags retter etc)

Det er utrolig mye sukker i de fleste gainere.

Skrevet
Gainer er egentlig ikke noe magisk, bare et pulver med høy kaloritetthet grunnet såpass mye karbo. Alt i alt ville jeg satsa på mat, og gainer som siste 10% om du sliter. Men det er min mening må jeg understreke.

Grunnen til at jeg mener dette er at det er veldig mange som "sliter med å gå opp i vekt" så kjøper de gainer og trykker i seg dette i stedet for maten, ikke i tilegg. Ergo bytter de kcal mot kcal og kommer like langt.

Alternativet er jo å kjøpe grisebillig karbopulver å blande i proteinshakene slik at du selv kan justere forholdet mellom protein og karbo.

Som jeg skulle sagt det selv. Aldri brukt gainer. Mener man må lære seg å trøkke i seg rett mat. Som å gå på suppediett bare motsatt.

Skrevet

Merket ingen forskjell med gainer kontra uten, gikk bare opp en god del ekstra i vann og fett.

synes og protein/karb ratioen er elendig på de fleste gainere, spessielt iforhold til prisen, da kan man liksågreit blande selv med proteinpulver, havregryn/karb pulver og evt en spiseskje udos choice/lignende for sunne fettsyrer. (spessielt godt blir det aldri uansett)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...