Gå til innhold

forkjellen på "refeed" "cheat meal" "spisedag" og "belønningsmåltid" ?


sjokkoninja

Anbefalte innlegg

Hva er egentlig forskjellen på disse?

Er ikke spisedag det samme som refeed? Kan man spise HVA som helst på det belønningsmåltidet? (si kebab, for å sette det på spissen), så sant resten av dagen er strikt? Hvor ofte skal man ha belløningsmåltid, om refeed bare er å fylle på med karbs i form at poteter, ris, osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Såvidt jeg har forstått så er en refeed mer strukturert og planlagt i sammenheng med diett og trening (man spiser feks mye karbohydrater på en dag med trening etter en periode(?) med lavt karboinntak.

Mens en spisedag er vel rett og slett det det høres ut som. En dag hvor man unner seg ting man vanligvis ikke ville ha gjort på diett.

Man kan feks spise en kebab på spisedag fordi man ikke unner seg det ellers i dietten, men som refeed vil kebab være et dårlig valg hvis du er ute etter masse karbohydrater for å fylle lagrene.

Cheat meal og belønningsmåltid høres ut som om betyr det samme - et måltid der man unner seg hva man vil uten å bekymre seg for næringsinnholdet.

Ta dette med en klype salt - jeg er ny her :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cheatmeals -

Spørs også hvor streng du vil være :) Noen spiser pizza andre potetgull :D

Sålenge du når din makro er det er greit.

Refeed - er når du øker energi inntaket ditt for å øke leptin nivået.

Behovet for refeed er større om du har lav fett %, har gått i en lengre periode på lavt kcal.

Spise dag - what the guy above said

Tror jeg da, så andre får bare kommentere om noe er galt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...