Gå til innhold

Skal man spise opp treningskcal?


Bente Aa

Anbefalte innlegg

Jeg har forsøkt å finne ut om man bør spise opp treningskcal helt eller delvis etter en relativt hard økt (forbrent 700 + kcal feks) For min del har jeg hittil i år levd på ca 1800 kcal, men har lagt meg ned på ca 1400-1500 nå. I dag har jeg trent bort over 1000 kcal og nettoinntaket blir da relativt lavt. Jeg har som regel spist mer på slike treningsdager (ofte for å komme over 1000 netto), men ser så ulike "ekspertsvar" på dette at jeg klarer ikke å bli enig med meg selv.

Noen som har noen tanker og meninger om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mitt hovedmål er ned i vekt og bedre form - veldig generelt sagt. Men håpet på en generell diskusjon rundt dette for å bli klokere :)

Okei, hva slags trening bedriver du? Jogging? Styrke?

Det generelle rådet er å legge seg på 500-1000 kalorier i underskudd per dag.

Du kan prøve denne kalkulatoren for å få en pekepinn på hva du bør ligge på.

http://www.1percentedge.com/ifcalc/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forsøkt å finne ut om man bør spise opp treningskcal helt eller delvis etter en relativt hard økt (forbrent 700 + kcal feks).

Om daglig kaloribudsjett allerede er i underskudd for å gå ned i vekt er det ikke noe i veien for å spise opp deler av treningskcal. Pass i så tilfelle på å ikke overestimer hvor mange kalorier du har forbrent den dagen og "spiser deg i null". Siden målet ditt er å gå ned i vekt:)

Jeg syns det er greit å ha det som vane å ikke spise opp treningskcal, men benytte de i ny og ne når du får lyst på noe ekstra i løpet av dagen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...