Gå til innhold

Lovehandles og oppstramming


JamieHince

Anbefalte innlegg

For rundt et år siden gikk jeg ned rundt fra å veie 93 kilo til å veie dagens vekt 72/73 kilo. For å nevne så er jeg 181 cm høy. Jeg vil ikke si jeg er overvektig på noen måte og BMIen tilsier at jeg har en fin vekt til høyden å tilsi. Men problemet mitt ligger i at jeg har disse "lovehandlesene" som henger igjen på sidene av magen og litt hengemage og spor av pondus igjen. Med andre ord så er jeg slapp i fisken og er usikker på hvordan jeg fjærner/minsker sidefettet og strammer opp resten av kroppen med.

Spørsmålet mitt er hva gjør jeg for å bli kvitt disse "lovehandlesene" hvordan "strammer" jeg opp kroppen så å si? Er disse sidehåndtakene på magen min noe som må brennes vekk med cardio trening? Eller er det vekter som må til? Hvilke type trening / øvelser og hva bør jeg gjøre? Hvor mange ganger i uken? Hva bør jeg gjøre kostholdsmessig?

Jeg føler meg litt bak må akkurat nå. Mitt store ønske er vel egentlig bare å stramme opp kroppen for å kunne se litt mer fast i fisken ut. Er det noen håp for at mye av dette kan gjøres før sommerferien står for dør? Eventuelt til hvilken grad?

Setter stor pris på alle svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

http://fitnessbloggen.no/starting-strength-mark-rippetoe/

Nei, du trenger ikke cardio. Kjør på med et slikt ^^ program eller lignende samtidig som du får i deg nok proteiner og spiser færre kalorier enn du forbrenner. Da blir du stram ;).

Virket som et greit program uten noen form for hokkus pokkus, men problemet mitt er at jeg ikke har kjangs til å øke med disse små prosentene i vekter for hver gang med tanke på at trenigssenteret jeg bruker nå har minimumsvekter på 2,5 kilo ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virket som et greit program uten noen form for hokkus pokkus, men problemet mitt er at jeg ikke har kjangs til å øke med disse små prosentene i vekter for hver gang med tanke på at trenigssenteret jeg bruker nå har minimumsvekter på 2,5 kilo ...

Okei, da kan du øke med 5 kg og heller ta litt færre repetisjoner. F. eks.:

Økt 1: 50 kg x 7

Økt 2: 50 kg x 9

Økt 3: 55 kg x 4

Økt 4: 55 kg x 5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, da kan du øke med 5 kg og heller ta litt færre repetisjoner. F. eks.:

Økt 1: 50 kg x 7

Økt 2: 50 kg x 9

Økt 3: 55 kg x 4

Økt 4: 55 kg x 5

Slik treningsoppsettet som jeg prøvde ut så følgende ut:

Dag 1

20 min cardo

Benkpress x 4 med 2,5 kilo påsett for hver rep

Biceps x 4 med 2 kilo påsett for hver rep

Situps 20 x 4

Skråbenk x 4 med 2 kilo påsett for hver rep

Nedtrekk-maskin x 4. Begynte på feks 30 å ender på 45 aka øker på hver rep

Side mageøvelse x 4

Dag 2

20 min cardo

Ryggøvelse på skråbenk x 4

Triceps nedtrekk maskin - x 4 samme deal som biceps nedtrekk maskinen med økining

Situps 20 x 4

Også kom jeg aldri videre, elendig og jeg vet det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Også kom jeg aldri videre, elendig og jeg vet det

Ikke bank deg selv nedover, du har kommet i gang med et treningsopplegg og det gir all grunn til å se fremover!

Greit, dagen idag ble ikke helt som du håpet, men istedenfor å fokusere på hva som gikk galt idag, prøv heller å finne ut hva du kan gjøre neste gang for å få til det du vil. Jeg vet du kan klare det, vi her på fitnessbloggen heier på deg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...