Gå til innhold

Vaniljesaus


Autumn

Anbefalte innlegg

Jeg liker å lage meg funlight gele eller sjoko mousee, men trenger liksom den sausen. Har prøvd vaniljekesam, men for meg ble det bare "æsj". Bruker nå bare vanlig vaniljesaus (et par teskjeer) så utgjør vel ikke så mye kcal...?

Andre tips til sunnere saus, som er enkel og lage og med ingredienser man finner på vanlig matbutikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eldorado har en sukkerfri vaniljesaus! Den er veldig enkel å lage. Bare å blande ut posen med lettmelk og koke opp. Den er også veldig god :)

Har jeg aldri sett tror jeg... men skal se etter den i morgen når jeg handler. Står den med vanlig vaniljesaus og desserter og den slags?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ingen krise å bruke helt vanlig vaniljesaus. Det er ikke mange kaloriene det er snakk om. Så lenge du søter den med noe annet enn sukker så går det bra. Ikke bruk sukrin for det blir ikke bra.

Hvorfor kan man ikke bruke sukrin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke melete, vanskelig å beskrive - mer som en slags "brent" smak med forferdelig, normal sukrinising etterpå

hm....Jeg kombinerer i hvert fall alltid sukrin med natreen, slik at jeg får en smak som er tilnærmet lik vanlig sukker. De har hver sin "dårlige side", men sammen er de en god kombinasjon!

- Sukrin er 60% så søtt som sukker, og i for store mengder kan det smake melete. Noen opplever også ising.

- Natreen er 3 ganger så søtt som sukker, og i for store mengder kan det smake litt metallisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm....Jeg kombinerer i hvert fall alltid sukrin med natreen, slik at jeg får en smak som er tilnærmet lik vanlig sukker. De har hver sin "dårlige side", men sammen er de en god kombinasjon!

- Sukrin er 60% så søtt som sukker, og i for store mengder kan det smake melete. Noen opplever også ising.

- Natreen er 3 ganger så søtt som sukker, og i for store mengder kan det smake litt metallisk.

Jeg vet også at for mye sukrin blir fælt, men jeg bruker som regel aldri så mye av det i slengen og har aldri hatt problemer med sukrinen deretter. I vaniljesaus blir det imidlertidig grusomt for min del ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...