Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg undrer litt på denne formuleringen din...For når du skriver i mikser, så tenker jeg på å mikse ting slik man gjør med en blender. Mistenker også at det er det Kristin tenker...

Etterspør du egentlig matrettter, eller hva?

:p

Annonse

Jeg undrer litt på denne formuleringen din...For når du skriver i mikser, så tenker jeg på å mikse ting slik man gjør med en blender. Mistenker også at det er det Kristin tenker...

Etterspør du egentlig matrettter, eller hva?

:p

Haha, helt ærlig forestilte jeg meg karbonadedeigshake iblandet proteinpulver! Karbonadedeig og vaniljeprotein liksom :rofl:

Nei jeg mener mikser aka. blender ja. :)

Begynner å bli litt lei av å steke og ovnsbake kyllingfilet og karbonadedeig hver eneste dag.

Man har jo mer muligheter for variasjon om man kjører det i miksern sammen med andre ting og lager kjøttboller, hamburgere e.l. ,men har liten erfaring med det derfor lurte jeg på om noen har noen bra oppskrifter.

Ikke lag kjøttboller i blender...

Ender som oftest med at kjøttet blir kjørt for lenge og det mister strukturen.

Kjøttboller av karbodeig:

Karbonadedeig

Egg + en ekstra eggeplomme

Krydder

Olje eller cocosa

Blandes i en bolle med hendene....

Lag boller og steik...

Ok, takk for tips! Da skal jeg unngå å kjøre karbonadedeig i miksern. :)

Hva med kyllingfilet ?

Uff, ikke voldta kyllingfileten ved å ha den i en mikser... kutt den heller i mange små deler, tilsett sweet and sour saus, eller lag karrikylling, eller kjøp kyllingkjøttdeig og lag kyllingkjøttboller/-kaker! :)

Om du har foodprossessor så kan du kjøre kyllingen kjapt i den.... Ikke for lenge. Anbefaler å kværne den.

Du kan alltid finhakke med kniv :p Litt av en strevsom jobb men.. Uansett her er en lett oppskrift:

Kyllingboller:

Kværna kyllingfilet

Egg + en eggeplomme

Krydder

Løk

Ost

Olje eller Cocosa

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...