Gå til innhold

Tipptopp er ikke så topp i knebøy


tipptopp

Anbefalte innlegg

Syns det så rimelig greit ut, nå er på ingen måte jeg ekspert, men har lært av feil jeg selv har gjort (gjør ..:p)

- Pass på knærne dine, kan se ut som de går litt innover på vei opp? Eller ser det bare sånn ut?

- Fokus på å holde spennet i ryggen :)

Mye forskjellige meninger om hvor blikket skal være, personlig holder jeg spennet bedre ved å se litt oppover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

quote="Alexander V, post: 271749, member: 2015"]ATG = ass to grass. Da går man så langt ned man fysisk kan, og blir gjerne stoppet av at baksiden av lår treffer baksiden av leggene.

At man går forbi parallell betyr at det er godkjent knebøy, men det er ikke det samme som ATG.

Ja, dybden hans er veldig bra. Men det er ikke ATG.

Så du mener at ATG kun er noe á la goblet squat dybde? Ser ikke helt denne altså. ATG er et stykke frobi parallell, litt dupp, og like før man nærmer seg leggen med bakside lår vil jeg si. Vil også påstå at denne karen som tråden handler om ikke er langt derfra, og det synes jeg er bra.

Han går nok lengre ned enn flestparten generellt som trener knebøy, og ikke bare de 98% (virkelig?) av de som logger her. Hvorfor hver enkelt ikke går helt AGT slik som deg er demmers egene valg og begrensinger. Det finnes styrkeløftere i verdenstoppen som ikke går lengre ned enn hva som akkurat er godkjent, klager man på at de ikke tar ordentlige knebøy og syter at de får vondt og tungt?

Ja, jeg ser bare ikke helt poenget i å stoppe lengre oppe hvis man har muligheten til å gå dypere? Noen lar seg nok knekke av at man da må trappe ned på vektene, og ser på seg selv som "mye svakere". I det lange løp vil jeg påstå man tjener på det. God dybde sperrer jo opp øynene på de fleste. Det er noe annet dersom man har fysiske begrensninger for hvor dypt man kan gå. Vil tro de aller fleste kan trene seg frem til god dybde. Gjorde det selv, og tok ca 2 - 3 måneder. Vel verdt vil jeg si.

Hva styrkeløftere i verdenstoppen angår synes jeg så klart det er weird. Borzknowz (videolinken i mitt forrige innlegg) er jo i verdenstoppen de også, og i forhold til det du sier her så går jo de da ganske mye dypere. De kan ihvertfall skryte på seg mer dybde, og tyngre løft i bunnposisjon. Er selv blitt frelst av gjengen der og den utrolige dybden deres. Uten tvil et mål om å kunne komme så dypt etterhvert:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutta til John Broz er ikke akkurat unike, så å si alle vektløftere trener bøy på samme måten som dem. Men ja, utrolig imponerende og motiverende videoer han har ute. Synd to av gutta hans ble tatt for PEDs for kort tid siden.

Så du mener at ATG kun er noe á la goblet squat dybde? Ser ikke helt denne altså. ATG er et stykke frobi parallell, litt dupp, og like før man nærmer seg leggen med bakside lår vil jeg si. Vil også påstå at denne karen som tråden handler om ikke er langt derfra, og det synes jeg er bra.

Goblet squat er en egen øvelse, ikke betegnelsen på en spesiell dybde. Man kan kjøre goblet squats både til parallell og ATG, akkurat som man kan med knebøy, frontbøy osv.

ATG er det dypeste man fysisk kan komme, hvis man kunne gått dypere (uten å få ting ut av ledd) er det ikke ATG. Så enkelt er det. Kommer ikke til å gjenta dette flere ganger, du kan spørre hvilken som helst vektløfter hvis du vil få bekreftet dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...