Gå til innhold

Diett i syden, erfaringer?


Blondina

Anbefalte innlegg

Jeg og kjæresten vurderer en annerledes eksamensperiode hvor vi reiser til et spahotell i syden og fokuserer ene og alene på trening, kosthold, lesing og hverandre.

Er det mulig å gjennomføre? Noen steder vi heller burde dra enn andre? Vi er avhengig av at det er ordentlig varmt.

Tenkte på Egypt, men har fått masse negativitet fra familien, som har hørt om alle mulige sykdommer og at det er lite hyggelig for blondiner? Overreagerer de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var i Egypt rett før det smalt. Damen min er 177 høy og blond. Tviler på at Magnus Carlsen ville vurdert det som noe godt sjakktrekk å la henne gå alene. Det gikk veldig greit med oss, kanskje fordi jeg ble kalt for Rambo (pga muskelmasse) av minst fem forskjellige lokale. Landet er fullt av kvalme typer, innpåslitne selgere og generelt dårlig service. Det er riktignok ganske god service på hotellene, da de ansatte knapt har rettigheter og får sparken om de ikke leverer 100%. Men, man kan ikke spise utenfor hotellene om man vil unngå mageproblemer. Landet er også preget av uroen, stor fattigdom og at det er et muslimskt land. Stedet er en turistmaskin på u-landsnivå. Maten er stort sett elendig.

Når det er sagt, så har landet også mange kvaliteter. Om dere er sjenerte og blyge så blir det et helvete pga alle selgerne og kulturen. Om typen din derimot har greie alfahann-kvaliteter vil det gå helt fint. Det er utrolig flotte snorkle- og dykkemuligheter, og landet har en meget interessant historie og mange interessante historiske artifakter å skue. Faraoer, templer og pyramider.

Aktivitetene som reiseselskapene tilbyr er alt for familievennlige og kjedelige. Eksempelvis ATV-kjøring i ørkenen. Måtte kjøre i kolonne i 30 km/t. Bortkastet.

Husk at du alltid må ha litt baksheesh i lommen (tips). Folk skal ha penger for alt, og trenger seg på for få det. Husk også å vaske hendene før du spiser, spesielt om du har tatt i penger.

H

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i Egypt rett før det smalt. Damen min er 177 høy og blond. Tviler på at Magnus Carlsen ville vurdert det som noe godt sjakktrekk å la henne gå alene. Det gikk veldig greit med oss, kanskje fordi jeg ble kalt for Rambo (pga muskelmasse) av minst fem forskjellige lokale. Landet er fullt av kvalme typer, innpåslitne selgere og generelt dårlig service. Det er riktignok ganske god service på hotellene, da de ansatte knapt har rettigheter og får sparken om de ikke leverer 100%. Men, man kan ikke spise utenfor hotellene om man vil unngå mageproblemer. Landet er også preget av uroen, stor fattigdom og at det er et muslimskt land. Stedet er en turistmaskin på u-landsnivå. Maten er stort sett elendig.

Når det er sagt, så har landet også mange kvaliteter. Om dere er sjenerte og blyge så blir det et helvete pga alle selgerne og kulturen. Om typen din derimot har greie alfahann-kvaliteter vil det gå helt fint. Det er utrolig flotte snorkle- og dykkemuligheter, og landet har en meget interessant historie og mange interessante historiske artifakter å skue. Faraoer, templer og pyramider.

Aktivitetene som reiseselskapene tilbyr er alt for familievennlige og kjedelige. Eksempelvis ATV-kjøring i ørkenen. Måtte kjøre i kolonne i 30 km/t. Bortkastet.

Husk at du alltid må ha litt baksheesh i lommen (tips). Folk skal ha penger for alt, og trenger seg på for få det. Husk også å vaske hendene før du spiser, spesielt om du har tatt i penger.

H

Takk for godt svar!

Han er veldig territorial, så sånnsett tror jeg ikke det er noe problem, men tror ikke jeg tørr å gå noe særlig alene. Jeg er litt for hyggelig, så har en tendens til å bli misforstått. :p Planen var å ta all inclusive hvis vi skulle dit, men jeg kjenner jeg er litt småskeptisk. Hvilke andre steder er det det er godt og varmt i mai da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var i Tyrkia i midten av mai i fjor, bodde på ett 5stjernes all inclusive hotell og det var suverent! Var kun utenfor hotellet to ganger, og syns ikke tjenerne var så innpåslitne som folk skal ha det til, men jeg er full av mindre feminine tattiser og gubben passe brei over skuldrene.

Ang maten var det veldig lett for min del, proppfull av allergier så jeg drakk for det meste mine. Men om man finner seg ett ok all inclusive hotel, så skal utvalget være stort nokk for de fleste. Fristelsene og ;)

Den store fordelen med Tyrkia er att alle snakker norsk, svensk eller finsk, og att de mest sannsynlig kjenner en i hjembyen eller naobyen din, så du blir aldri fri for sladder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...