Gå til innhold

RYP Grunnprogram


wazzap

Anbefalte innlegg

Heisann jeg trenger litt deres ekspertise hjelp.

Jeg går igang med RYP grunnprogram samt at jeg tenkte jeg skulle kjøre igang diett også.

Er ikke RYP grunnprogram et godt program for en nybegynner??

øvelsene jeg har satt opp er:

Knebøy

Skråbenk med manualer

Roing bredt grep

Arnoldpress

Stående bicepscurl med stang

Roing bredt grep

Arnoldpress

Sit-ups

Beinpress

Jeg tenker primært trene overkropp.

Har jeg dekket mitt behov bra då?

Kom gjerne med innspill og tips tas imot med stor glede!!!

Jeg har da tatt utgangspunkt i tn.no sitt utregningsprogram ( Regn ut kaloribehov og fordeling av næringsstoffene

og kom frem til dette resultatet:

Ditt daglige kaloriinntak: 2660 kcal

Protein: 238 gram

Fett: 89 gram

Karbohydrater: 228 gram

Så frem til no ser jo dette ganske ok ut føler jeg :p 2660 kcal om dagen høres jo ikke så værst ut! :p

Men jeg trenger litt råd forhold til hvordan jeg bør legge opp kostholdet mitt.

Hvor mange måltider bør jeg spise?

Hvor mye bør jeg spise på hvert måltid?

Finnes det en kalkulator jeg kan regne meg frem til hvor mye fett,kcal,protein osv jeg kan spise til hvert måltid forhold til hva som er ''anbefalt''?

Finnes det noen plass en mal eller nettsite jeg kan holde oversikt samt planlegge måltidene samt få oversikt over hvor mye kcal måltidene vil innholde?

Håper på positive svar og på forhånd tusen takk for hjelpen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjører ekstrem muskelvekst programmet nå,har kjørt grunnprogram og fettforbrenningsprogram.

Jeg anbefaler å følge de øvelsene som står på Tn.no,det er en grunn til at de øvelsene er satt sammen for et fullkomment program for hele kroppen og at det skal være så så mange reps og sett på de og de muskelgruppene osv.

Hvis du skal forandre noe på programmet vil jeg anbefale å legge inn markløft. Triceps er viktig for en symmetrisk trent overkropp,så jeg ville ikke fjernet den,faktisk ville jeg kjørt både dips og triceps curl eller evt franskpress.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra observert :-) Jeg har det med i programmet men glemte skrive det opp her, hehe.. Jeg har tatt utgangspunkt i alle øvelsene som står på grunnprogrammet eneste er at jeg la til beinpress men kanskje ide skifte denne ut med markløft tenker eg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bra observert :) Jeg har det med i programmet men glemte skrive det opp her, hehe.. Jeg har tatt utgangspunkt i alle øvelsene som står på grunnprogrammet eneste er at jeg la til beinpress men kanskje ide skifte denne ut med markløft tenker eg.

Det er nok lurt ja:) Frivekter er uansett mye bedre enn maskiner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips og tilbakemelding :) Når gjelder beina har jeg et veldig godt utgangspunkt pga etter mange års sykling så er derfor jeg kjører hvertfall 6 første ukene prioritert overkropp :)

.... kan jo nevne at både knebøy og markløft har en særdeles gunstig effekt på muskelvekst i resten av kroppen... Eller sagt på en litt annen måte, du gir feks biceps litt ekstra "gratis" hjelp.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...