Gå til innhold

Få målt fettprosenten?


OhMickey

Anbefalte innlegg

Har jo vært inn på disse sidene på nett hvor man vistnok kan måle fettprosenten sin, men virker som det bare er tull egentlig, siden resultatene blir helt forskjellig.

Var hos fastlegen min idag og spurte om å få målt fettprosenten. Da så hun rart på meg og målte meg med øynene og spør "hvorfor i allverden vil du vite det?" Svarte med at jeg trener styrke og ønsker å se fremgangen. Hvorpå hun mente at jeg ikke måtte finne på å slanke meg, jeg var så tynn, og uansett gjorde de ikke slikt der. *klaske meg selv i trynet og prøvde oppgitt å forklare forskjellen på styrketrening og det å slanke seg* Men over til spørsmålet hun ikke kunne hjelpe meg med, hvor får jeg målt fettprosenten min?

*oppgitt* (går inn å skifter fastlege)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare lurer. Er det veldig viktig for deg å få det tallet? For du kan få x antall forskjellige resultater alt ettersom hvilken metode du bruker ... feks 7%, 10% eller 12%..... Fettklypa er fin, da vet du om du går ned eller opp.. Men speilet forteller deg vel best hvordan fettprosenten er. Så har du det at noen ser mer ripped ut med 10% fett enn det andre ser ut med samme fettprosent. Mye kommer ann på hva som er bak fettet. Ser du de øverste magerutene ? Ser du 6 mageruter, ser du 6 mageruter og blodårene oppover magen. Ja da vet du den er lav iallefall. Ser du ikke føttene dine pga magen så vet du den er drøyt høy ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare lurer. Er det veldig viktig for deg å få det tallet? For du kan få x antall forskjellige resultater alt ettersom hvilken metode du bruker ... feks 7%, 10% eller 12%..... Fettklypa er fin, da vet du om du går ned eller opp.. Men speilet forteller deg vel best hvordan fettprosenten er. Så har du det at noen ser mer ripped ut med 10% fett enn det andre ser ut med samme fettprosent. Mye kommer ann på hva som er bak fettet. Ser du de øverste magerutene ? Ser du 6 mageruter, ser du 6 mageruter og blodårene oppover magen. Ja da vet du den er lav iallefall. Ser du ikke føttene dine pga magen så vet du den er drøyt høy ;)

Hahahah.. Sykt bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok en kroppsanalyse hos Sats. De skulle ha kr 350,- for analysen. Etter at jeg innså at det ikke var mye annet enn en Tanita-maskin tilkoblet en PC, bestilte jeg en Tanita badevekt på nett til 1500,- kr inkl frakt, men jeg har også sett enklere modeller ned i 7-800kr. Den er på vei i posten nå. Den skal oppgi fettmasse, muskelmasse, beinmasse, vanninnhold, m.m.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Disse Tanita-maskinene, er de til å stole på da? Har nemlig hørt at de som heter Inbody er mer korrekt enn Tanita. Men usikker på om Inbody finnes i tromsø.
Det kan godt hende. Ettersom Sats brukte en Tanita-maskin og resultatet og profilen jeg fikk fra dem virket veldig troverdig, tok jeg sjansen på å kjøpe en Tanita maskin. Jeg gikk for BC-545, men jeg har ikke mottatt min enda, så jeg har egentlig ikke mye grunnlag for å utale meg om den er bra eller dårlig iforhold til andre merker eller metoder.

Du kan jo lese litt om metoden på wikipedia:

http://en.wikipedia.org/wiki/Bioelectrical_impedance_analysis

Uansett merke, ville jeg gått for en som har håndtak med målepunkter i tillegg til målepunkter under føttene + at den burde gjøre målinger på flere forskjellige frekvenser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...