Gå til innhold

Er dette et "godkjent" volum program?

Sondre Fossheim

Anbefalte innlegg

Arnoldpress 3 sett

Markløft 3-5 sett

Benkpress 3-5 sett

Stående roing 3-5sett

Roing på maskin - Droppsett -

Tar denne kun da jeg kjenner jeg har litt trykk igjen. Jeg har litt foroverlente skuldre så jeg prøver og trene rygg litt mere for tiden.

Flyes på maskin 3 sett

Nedtrekk - Bredt grep 3 sett

Beinpress 3-5 sett

Armer - Diverse curls og pushdowns

Her kjører jeg varierende da jeg liker og treffe armer fra forskjellige vinkler noe som har fungert for meg.

Rep range: 6-10

Hva synes dere om programmet er det for mye? Er det gode øvelser? Fyr løs med alt som er av tilbakemeldinger.

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Benkpress trener jeg med 70kg og i mark trener jeg med 100kg. Grunnen til at jeg tar skuldre før benk er rett og slett at jeg har lett for og strekke/få vondt i skuldre om de ikke er ordentlig varmet opp. Så da varmer jeg de opp med skulderøvelse før jeg tar benk.

Jeg tar ikke knebøy da jeg en dårlig rygg (som også var noe av grunnen til at jeg begynte og trene.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok. Har du prøv noe slikt? http://fitnessbloggen.no/ovelser/dynamisk-oppvarming-for-overkropp/ Siden du fremdeles er forholdsvis svak går det nok greit å trene slik du gjør, men på sikt kan splitten forbedres mye, f.eks ved å gjøre det til en A/B-splitt og variere øvelsene noe. Skulder, rygg og leddproblemer ellers kan komme lettere om en overbelaster de samme bevegelsesbanene om og om igjen.

Har ikke prøvd det nei, da har jeg noe og prøve =)

En A/B splitt 3 ganger i uken eller 4 ganger i uken? Har bare 3 dager jeg har mulighet til og trene da jeg jobber en del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 1 (mandag)

Benkpress - Bryst

Stående roing - Rygg

Beinpress - Bein

Hammer curls - Biceps

Pushdown - Triceps

Dag 2 (Onsdag)

Skråbenk (manualer) - Bryst

Markløft - Rygg

Leg ext - Bein

Cons curl - Biceps

Frankspress - Triceps

Dag 3 (Fredag)

Arnold press - Skuldre eller skulle jeg tatt flyes her?

Chins - Rygg

Bulgarsk utfall – Bein

Dips – Triceps

Scott curls - Biceps

Kan dette fungere? Føler at jeg fortsatt er veldig nybegynner så fullkropp fortsatt er noe for meg.

Noen som har inspill om bytte av øvelser? Hvor mange sett eller repp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...