Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! Trener Stronglifts 5x5, hver tirsdag, torsdag og lørdag! Syntes det er så moro å trene, at jeg kunne godt tenke meg å legge inn trening hver mandag og onsdag og feks. Tenker litt på å trene underarm og overarmer.

Disse blir jo ikke så sterkt belastet under stronglifts, og tror det skal gå å trene dette samtidig som stronglifts.

Hva tror dere? Synspunkt? Er ikke noen overtrent person, har trent stronglifts i 1,5 mnd tenker jeg.

Fortsetter under...

Har man begynt på et program, så er jeg en av de som liker å gjøre akkurat som programmet er satt opp, om det ikke står at unntak er helt ok.

Armene tåler jo en del trening, så du kan jo prøve det ut for å se om det påvirker fremgangen på programmet ditt.

Hei! Trener Stronglifts 5x5, hver tirsdag, torsdag og lørdag! Syntes det er så moro å trene, at jeg kunne godt tenke meg å legge inn trening hver mandag og onsdag og feks. Tenker litt på å trene underarm og overarmer.

Disse blir jo ikke så sterkt belastet under stronglifts, og tror det skal gå å trene dette samtidig som stronglifts.

Hva tror dere? Synspunkt? Er ikke noen overtrent person, har trent stronglifts i 1,5 mnd tenker jeg.

Legg til et sett curls og tricepspress på lørdag. Kjør chins og dips annen hver økt. Funker fint

Man trener allerede armer hver dag i stronglifts (benk og press annenhver dag). Trener du armer med så mye som 4-5 øvelser på hviledagene vil det gå utover fremgangen i benk og press, det kan jeg love deg.

Kjør pullups/chins og pushups/dips etter de 3 hovedøvelsene, bruk gjerne ekstravekt i belte o.l. Men hold hviledagene hellige.

Skal du absolutt trene overarmer isolert kan du supersette franskpress og bicepcurls, eller bicepcurls og pushdown i kabelsatan. Men la det gå radig! Ikke noe sjakktrekk å bruke like mye tid på biceps som knebøy.

Vet ikke hvordan du ligger an på styrken, men tung 5x5 på baseøvelser blir rimelig drøyt etterhvert, øktene kan fort bli opp i 2 timer på kun de tre øvelsene når du har holdt på med programmet en stund. Når du er der, kommer du aldri i din villeste fantasi til å ønske å legge til flere øvelser ;)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...