Gå til innhold

Trenger tips når jeg splitter programmet mitt! *dådyrøyne*


Solveig

Anbefalte innlegg

Jeg har trent helkropps siden april/mai 2011, og har lyst til å splitte opp programmet mitt i to og trene fire ganger ukentlig. Siden jeg kan lite om treningsprogram og denslags, lurer jeg på om det er noen snille mennesker som har lyst til å gi meg noen tips!

Jeg logger forresten her.

Okei, først.. Når man deler i to, skal jeg ha med rygg i beinøkta?

Har satt opp et (veldig foreløpig) forslag:

Økt 1: Beinpress / knebøy (ingen vits i begge?), stående lårcurl, pullups(og/eller?)nedtrekk, roing

Økt 2: Dips (og/eller benkpress?), noe for skuldre?, tricepspress, crunch i maskin.

Noen som vil hjelpe med en liten tilbakemelding?

Forslå gjerne øvelser som mangler, eller ting som bør gjøres annerledes! Jeg er nemlig veldig på ukjent territorium nå ;p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg aner ikke hva målet ditt er eller hvordan grunnlag du har, og jeg er ikke noe fan av fancy greier. Så med steninga "there is no thing as firming and toning, only stronger and weaker" hadde jeg foreslått noe som:

Økt1:

Knebøy 3x5

Utfall 2x10

Markløft 3x5

Chins 3x max

Bicepsøvelse 3x8

Økt2:

Benkpress 3x5

Militærpress 3x5

Dips 3x max

Tricepsøvelse 3x8

Mageøvelse

Men det er nå bare et forslag, er sikkert hundrevis av andre veier til målet, men siden du nå spurte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar fra begge to! Har ikke noe annet mål enn å bli sterkere all over, egentlig ;)

Begge to foreslår markløft, ser jeg. Pluss andre ting jeg aldri har prøvd! Da er det bare å sette seg og glo videoer og eventuelt be om teknikkhjelp, skjønner jeg ;P

Men det "guffen" skriver, blir ikke det en firesplitt? Eller kalles det bare det om man deler i fire forskjellige muskelgrupper?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:)

Du har dra og dytt (øvelser bare sånn for og oversette) på sine respektive dager, en måte å splitte på. Og hvilken øvelser det er, tips : Dra = Roing / Dytt = Knebøy

Forresten, skal du bli sterkerer, er baseøvelser veien og gå, så får du heller suplere med øvelser

  • Knebøy
  • Markløft
  • Pullups/sittende Roing
  • Benkpress/pushups
  • Militær/skulderpress

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:)

Du har dra og dytt (øvelser bare sånn for og oversette) på sine respektive dager, en måte å splitte på. Og hvilken øvelser det er, tips : Dra = Roing / Dytt = Knebøy

Forresten, skal du bli sterkerer, er baseøvelser veien og gå, så får du heller suplere med øvelser

  • Knebøy
  • Markløft
  • Pullups/sittende Roing
  • Benkpress/pushups
  • Militær/skulderpress

Ok, baseøvelser it is! :D

Robert har som altid dekket dette temaet :)

http://fitnessbloggen.no/kvinner-loping/

Da skal jeg ta en titt der og. Kjekt å kunne se på litt forskjellige forslag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt i overkant med tricepsøvelser om man skal trene dette to ganger i uka ?

Kan jo diskuteres, men ettersom at hun er jente og aner ikke noe mål, mat inntak osv så kanskje. Men Men...kunne å være skråbenk med hantler og kutta litt på triceps der ja, men om nivået på dips er lavt så får man lite ut av å klare 2-3 dips og thats it så var mest for å supplere. Men er vanskelig uten å vite noe om personen å lage noe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hittil har jeg faktisk trent triceps 3 ganger i uka, derimot trener jeg sjeldent/aldri biceps direkte.. Om det er lurt er en annen sak, men det er i alle fall det jeg har gjort.

Dips trener jeg i maskin som trekker fra vekt, og det er en øvelse jeg liker godt. Nå klarer jeg 4-5 reps når jeg trekker fra 5kg. Målet der er å klare minst to dips og pullups innen 2012!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom senerer forskning viser at jenter restituerer kjappere en menn skal det i teorien ha lite å si om hun trener triceps 3 dager på rad. Belastningen er nok forskjellig. Men det er teorien, praksiks derimot..

vel, det er en forskning jeg liker! Nesten så den slår forskningen som viser at kvinnelige redheads har høyere smerteterskel enn andre. Men bare nesten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...