Gå til innhold

trenger råd til kosthold..


jenny.

Anbefalte innlegg

fant ut at jeg trener et 4-splitt program... i dag var det dette som ble gjort

Stående lårcurls 3 x 10

Hack squat 2 x 10

beinpress 3 x 10

Utfall i smithmaskin 3 x 10

+ at jeg trente magen med slynge og skal ut å løpe trapper litt senere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, men periodisk faste er ikke løsningen på alle problemer i verden. Det går faktisk an å spise frokost uten at verden går under. Greit nok at hun ikke liker å spise frokost, men jenta veier under 50 kg. Om hun ikke klarer å øke porsjonene sine på de to måltidene hun spiser per dag, vil det være greit å kunne spre måltidene ut over flere små i stedet for å trykke i seg monsterporsjoner.

Jeg har aldri anbefalt henne å følge periodisk faste. Så ikke start med belæringen om at periodisk faste ikke er løsningen på alle problemer her i verden. Selv spiser jeg når jeg er sulten og følger ikke periodisk faste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fant ut at jeg trener et 4-splitt program... i dag var det dette som ble gjort

Stående lårcurls 3 x 10

Hack squat 2 x 10

beinpress 3 x 10

Utfall i smithmaskin 3 x 10

+ at jeg trente magen med slynge og skal ut å løpe trapper litt senere

ok =)

Men - ar du som målsetning å legge på deg, eller kun spise litt sunnere? Dersom du gjør en skikkelig innsats på matfronten vil du få MYE mer ut av treningen, og med 49 kilo på kroppen har du nok "godt av" litt mer vekt på deg... Ikke ta det feil - for jeg prøver ikke være frekk.. :p Har selv vært under 50 kilo (er like høy som deg) og følt at det var naturlig... men etter å ha trent skikkelig - og økt matmengden så¨fikk jeg på meg 3-4 kilo som ikke var veldig synlige, men nok til at jeg føler meg mye bedre. Presterer bedre på trening, har mer overskudd generelt og er mindre syk.

Tingen for meg var å ha faste tidspunkt å spise på - ikke for alltid - men i ca 3 uker. Bare for å venne kroppen til et jevnt matinntak, og dermed få tilbake sult/metthetsfølelsen. Dersom jeg ikke spiser forkost blir jeg heler ikke sulten før langt utpå ettermiddagen.. noe som ikke er heldig når en ikke skal ned i vekt. SÅ tenk på hvor mye du får ut av treningen hvis du bare klarer å spise nok. BEstem deg for å spise NOE - hva som helst er bedre enn ingenting - kl 8, 12, 16 og 20 (f.eks) + mat rett etter treningsøkten (eventuelt en YT restitusjn, eller shake + banan)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk, det var et supert svar!

målet er å få mere definerte muskler, så det vil vel si å legge på seg litt også..

dvs at du må bygge muskler ;) Med 49 kilo så har du ikke såpass mye fett på deg at det er vits å tenke på å redusere fett%...det vil bare hindre deg i å bygge muskler.. Men om du spiser bra og "ren" mat, og ligger i moderat kalorieoverskudd (grove karbokilder, rent kjøtt/fisk, sunne fettsyrer) så kan du oppleve en relativt "lean gain" - altså at du hovedsakelig legger på deg muskler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...