Gå til innhold

trenger hjelp!!


Renèsj

Anbefalte innlegg

hei dette er min første tråd her inne.

jeg er 23 år veier 103kg og er 185høy kort fortalt vill gå ned i vekt og komme i form

meldte meg inn på treningstudio får 3 uker siden og trener 3 ganger i uken .

så lurer på hva jeg kan gjøre?

følger dette prog nå http://fitnessbloggen.no/fullkroppsprogram-ikke-bare-for-nybegynnere/og lurer på om det er riktig eller om jeg burte gjøre noe annet ?

også har lurte på om å starte med
http://www.proteinfabrikken.no/Proteinfabrikken/Pakkeløsninger/Get-Started-Pack/Get-Started-Pack---Sjokoladesmak-Proteinfabrikken-15323-p0000007334.aspx

eller er ikke det noe vits?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

har egentlig ingen ,

spiser havre gryn til frokost får klarer ikke noe børd tidlig om morgenen

fisk eller kjøtt med poteter eller ris middag

noen rugbrød skiver med makrell i tomat eller kjøttpålegg eller leverpostei til kvelds.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

også går det noen epler og bananer løp av dagen

også noe grønnsaker til middag men er ikke noe fan av grønsaker er det som er probleme får man skal vell spise mye av det ?

spiser rot grønsaker men det er det eneste men prøver å finne måter å lage andre grønsaker på som kan være godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har egentlig ingen ,

spiser havre gryn til frokost får klarer ikke noe børd tidlig om morgenen

fisk eller kjøtt med poteter eller ris middag

noen rugbrød skiver med makrell i tomat eller kjøttpålegg eller leverpostei til kvelds.

Presser du i deg frokosten selv om du egentlig ikke er så sulten?

I så fall ville jeg utsatt frokosten i noen timer til jeg ble sulten. Det er jo ikke nødvendig å spise om morgenen, og i hvert fall ikke for deg som skal ned i vekt.

Generelt bør du prioritere proteiner foran karbohydrater og fett. Det betyr mye kjøtt, fugl, fisk og sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Få i deg nok proteiner: 2-2,5gram pr.kg kroppsvekt i form av kylling, fisk (torsk, sei, laks, ørret, tunfisk m.m.), egg, karbonadedeig, svin indrefillet (billig i sverige), cottage scheese, kesam mager, protein shake osv. Karbohydrater i form av grønnsaker, frukt og havregryn. Fett i form av f.eks avokado, nøtter, egg, fisk, oljer. Jeg spiser etter PF - og spiser da kl.12 - 16 - 20 - du kan jo også prøve deg på PF så slipper du å tenke på frokost :). Jeg har funnet ut at hvis jeg spiser proteiner og fett i første måltid (fremfor karb - havregryn som jeg spiste før) holder jeg meg mye lengre mett og får ikke søtsug utover dagen. Men dette er selvfølgelig veldig individuelt. Jeg ville ha satt meg inn i hva et sundt kosthold er - husk at for å gå ned i vekt er det hovedsaklig kostholdet som teller (har jeg endelig funnet ut etter mange år medaltfot mye bortkastet tid på treningsenteret sammen med et dårlig kosthold:p). Hvis du leter rundt på fitnessbloggen og forumet finner du kjempe masse nyttig info :)

Lykke til :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...