Gå til innhold

PSMF - the big IT?!


SIPS

Anbefalte innlegg

Etter noen uker surfing på spm og svar ang. dette fenomenet så sitter jeg igjen med noen ubesvarte spørsmål...

Som det er nevnt side opp og side ned at man skal være "up-to-date" på psyken osv, MEN hva er med å bestemme hvor lenge man skal holde på? Hva er det ideelle?

Hvor får man tak i disse sammensatte måltidene? Hva skal være med og ikke være med. Hva skal man unngå og hva skal man huske å få i seg?

Jeg er avhengig å få riktig megde i meg ila dagen. Når bl.s går med så følger humøret etter og om det skjer så er jeg ikke noe blid akkurat! :p

Er dette en kur som man ender opp med å sulte seg gjennomdagen.

Sjokolade er mitt dop! Hva gjør jeg med den eller la meg heller si; Er chrom tabletter en "Fy-fy" sak?

Jeg er tildels en aktiv person. Prøver å kommer meg over "dørstokkmila" ca 3 ganger i uka, men har en jobb som fullstendig tapper meg for energi. UNNGÅR treningsstudioer som pesten, men kondisjonstrening kan vel kanskje være noe eller er det jern som er tingen?

Når man er ferdig med denne kuren; hva med kostholdet etter på? Kan vel si at jeg er ikke noe særlig på matfronten. Ikke noe Hellstrøm-light. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kostholdet etterpå må endres til et rikt med proteiner, en fordeling av karbo / fett ( litt etter hva dine mål er ) og masse grønnsaker.

Du MÅ trene styrke på PSMF, men unntaket er vell om jobben du har krever at du ofte løfter ting fysisk.

Utenom dette er det en sticky tråd om PSMF, og en om ned i vekt, i Gå ned i vekt forumet. Fin plass å lese og spørre spørsmål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du MÅ trene styrke på PSMF, men unntaket er vell om jobben du har krever at du ofte løfter ting fysisk.

En tung jobb er nok heller en god grunn til å ikke velge PSMF. Det kan selvsagt gå, men er nok ikke optimalt. En diett med et mer moderat underskudd er det som oftest fungerer best om man har en tung jobb og er mye aktiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The Big It?

Tja...

Det kan like fort bli til The Great Failure!

:confused:

Greien med å ha psyken på plass er jo at dette er krevende psyskisk. Som om ikke det er nok, så anbefales det at en har kostholdet noenlunde i vater før en gir seg i kast med PSMF. Ikke uten grunn. Og - som det nevnes - for å vedlikeholde muskelmassen så må en trene styrke og sånn sett stimulere kroppen til å ta vare på muskulaturen. Alt i alt så er dette en diett jeg tenker vil fungere best for dem som har tatt beslutningen om en livstilsendring for en stund siden. Altså - folk som allerede har tatt grep i forhold til kosthold og trening. Det betyr ikke at en ikke kan lykkes som helt grønn, men da trenger du mest sannsynlig god coaching underveis.

Etter min mening så er PSMF like idiotisk som Den Store Grapefrukt kuren - om en IKKE setter seg nøye inn i hvordan og hvorfor PSMF fungerer. Om en derimot investerer nok tid på å forstå de fysiologiske sammenhengene, forbereder seg godt og klarer å være dedikert - så er PSMF en genial metodikk i forhold til å fjerne fett, flabb og fiskebollesubstanser fra kroppen.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...