Gå til innhold

Spm. ang. RYP program.


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har blitt anbefalt å begynne på RYP maksimal fettforbrennings styrkeprogram.

Men jeg sliter litt med å forstå hvordan man rett og slett får det til med den gradvise vektøkningen.

Eks.

Knebøy (10RM: 25). Oppgitt at i løpet av første uke skal det gjennomføres 2x12 med belastning: 20kg, neste økt 21,25 og deretter 22,50.

Bicepscurl (10RM: 6) I løpet av uken: 2 x 12, med 5 kg, 5,25 kg, 5,5 kg.

Så vidt jeg har sett på treningsstudioet mitt så er det laveste av vekt til stang 2,5 kg og manualene øker kun i hele kg.

Hvordan løser man dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det jeg gjorde var at jeg istedenfor å øke 1kg (som ikke er mulig siden 2.5er det minste man kan legge på) så tok jeg første settet med den nye vekten, og de siste med den gamle. Neste gang 2sett med ny vekt og 1med gammel.

F.eks knebøy fra 30 til 32.5. Så ble det slik:

Dag 1. 30kg 3x8

Dag 2. 32.5kg 1x8(eller så mange reps jeg klarte hvis jeg ikke klarte 8) 30kg 2x8

Dag 3. 32.5kg 2x8, 30kg 1x8

Dag 4. 32.5kg 3x8

Osv

:)

Jeg hadde som en 'regel' ar jeg skulle øke hver 3økt. Så da prøvde jeg vertfall første settet med den neste vekten, hvis det blir for tungt gikk jeg ned på det jeg løftet forrige gang på de neste settene.

Noen ganger failet det totalt(eks første gang jeg prøvde 14kg på skråbenk klarte jeg 1/2rep :p så da ble d 12kg et par økter til før jeg prøvde igjen), men for det meste funket det å gjøre det slik. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...