Gå til innhold

Kostholdsplan! HJELP


Anbefalte innlegg

Heihei ! Eg er ei jente på 16 år. Veger akkuratt 50 kg og er 160 høg :)

Har den siste måneden prøvd meg på "sunt" kosthold, men er på en måte ikkje heilt i mål på grunn av mangel på kunnskap om ka eg burde og ikkje burde spise, og eventuelt kor masse fett, protein og karbs eg burde få i meg.

Målet mitt er ikkje nødvendigvis å gå ned i vekt, men har endel "fett"

på magen . alt har lagt seg der isteden for andre plassa som rumpa og puppane, hehe ;)

Det eg vil då er å bli kvitt det fettet og få flat mage med litt

markerte muskla og strammare kropp ellers.

Hadde satt veldig pris på det om noken kunnne gitt meg

litt info om kor ofte eg burde trene, eventulet mageøvelsa, og

ka som er bra å spise. Her er litt av det eg spiser til

vanlig : Grove knekkebrød, skinke, egggerøre, masse tunfisk, skyr, havregryn, masse

frukt og grønt, osv.

Håpa noken kan hjelpe meg litt! Takk på forhånd. Er villig til å gjøre ka som helst for å oppnå det!!:)

Har fått bestilt meg veiledningstime på

tirsdag, så satser på å få litt hjelp til treningsplan då!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

HVOR er grønnsakene!! :D??

Og, 50 kg på ei 160 høy jente. Du bør garantert ikke ned i vekt:)

Styrketrening: Tunge baseøvelser. Trener du styrke fra før:)?

Kosthold: Ren, og NOK mat! Grønnsaker, kylling, karbonadedeig, kyllingkjøttdeig osvosv. Ris, poteter, cottage cheese, skyr, mager kesam, egg, havregryn. And so on and so on!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HVOR er grønnsakene!! :D??

Og, 50 kg på ei 160 høy jente. Du bør garantert ikke ned i vekt:)

Styrketrening: Tunge baseøvelser. Trener du styrke fra før:)?

Kosthold: Ren, og NOK mat! Grønnsaker, kylling, karbonadedeig, kyllingkjøttdeig osvosv. Ris, poteter, cottage cheese, skyr, mager kesam, egg, havregryn. And so on and so on!

Grønnsaker er der eg har skreve frukt og GRØNT :D spiser masse grønnsaker !

Har nettopp begynt å trene styrke! Ser fram

til veiledningstimen på tirsdag sånn at eg

får satt opp eit styrkeprogram som passer meg!

Takk for svar :) ris? grov ris då eller ?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grønnsaker er der eg har skreve frukt og GRØNT :D spiser masse grønnsaker !

Har nettopp begynt å trene styrke! Ser fram

til veiledningstimen på tirsdag sånn at eg

får satt opp eit styrkeprogram som passer meg!

Takk for svar :) ris? grov ris då eller ?:)

Aaah, der ser du, leste litt for fort :D

Så bra! Da er du jo godt i gang allerede! Husk at du spør veilederen din hvorfor og hvordan, viktig å lære, slik at man klarer seg selv etterhvert:)!

Ikke grov ris:

Brunris har riktignok mer fiber og når man analyserer det er det høyere innhold av ulike vitaminer og mineraler, men i likhet med kornprodukter generelt ser man faktisk et TAP av mineraler i kroppen når man inntar det. Ved inntak av vanlig hvit ris (jasmin, basmati) så har man netto ØKNING i vitamin- og mineralstatus i kroppen, selv om innholdet i selve matvaren er lavere. Mat er altså mer enn sin analyserte verdi, det er som et “dataprogram” for kroppen og programmerer den til å bli sunnere og friskere (eller det motsatte alt etter hva du spiser).

Kilde: http://myrevolution.no/s/health-fitness-concept-kosthold/

(anbefaler forresten å lese den artikelen, da får du svar på mange av spørsmålene dine ang kosthold!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aaah, der ser du, leste litt for fort :D

Så bra! Da er du jo godt i gang allerede! Husk at du spør veilederen din hvorfor og hvordan, viktig å lære, slik at man klarer seg selv etterhvert:)!

Ikke grov ris:

Kilde: http://myrevolution.no/s/health-fitness-concept-kosthold/

(anbefaler forresten å lese den artikelen, da får du svar på mange av spørsmålene dine ang kosthold!)

Herregud for en bra artikkkel !! einaste artikkelen eg har " brydd " meg om !! virkelig bra ! :)

Har du testa den ut ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

http://forum.fitnessbloggen.no/threads/iifym-fleksibelt-kosthold.4826/

+ et bra styrkeprogram (fullkropp 3 ganger i uken) vil gjøre susen.

Takk for svar! Men med tanke på at eg lika veldig masse som er sunt så føler eg at eg vil helst ha en "plan" . Kjenner eg meg sjølv riktig så kommer det ikkje til å gå bra (til å begynne med) at ting blir opp til meg sjølv av ka eg skal spise osv. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...