Gå til innhold

Anbefalte innlegg

GeEe-Leeeeeee
:D

Kjøp en pakke Gele plater (10stk i en pakke)

En Fun-light med smak av
DIN favoritt
;)

Sett i gang og lag:
GELE
:)

Følg bruksannvisningen på pakken, eller evt:

1 pakke gelatinplater (10-pakning)

0,8 liter vann

0,2 liter
funlight-saft
(f.eks.
bringebær
)

Dette er en veldig enkel oppskrift:

Steg 1
: Bløt gelatinplatene i kaldt vann i 5 minutter.

Steg 2
: Klem ut vannet av platene.

Steg 3
: Ha de de klemte platene i en boks og hell over varmt vann slik at gelatinplatene smelter. Rør rundt slik at du er sikker på at all gelatin er smeltet.

Steg 4
: Hell i ønsket fun light smak. Rør rundt og sett i kjøleskapet. Det tar ca 3 timer før gelen er stiv.

Litt mer detaljert: Først legger du gelatinplatene i vannbad i en bolle kaldt vann i 5 minutter.

Mens de trekker i vannet, så varmer du opp 0,8 liter vann- og 0,2 liter saftblandingen i en kjele på middels varme. Dette skal ikke koke, bare rett under kokepunktet.

Hvor mye saft og vann du har i er opp til deg, men blandingen burde generelt være litt sterkere enn når du lager deg saft til drikking. Samlet mengde vann og saft burde være ca. en liter for 1 pakke gelatinplater. F.eks. 0,8l vann og 0,2l saft.

En pakke Geleplater = 59 kcal

1pk Geleplater med 0,2dl Fun-light saft blir ca. =
69 kcal
tilsammen

Da kan det bli lørdagskos HELE uka
icon_mrgreen.gif:p
for den som vil det, med test av ulike smaker
;)

NB
:!:

Husk å spill denne sangen i bakgrunnen mens du lager GELE

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/720-fredags-kooos-i-uka/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har brukt den oppskrifta selv noen ganger når jeg har lyst på noe kalorifri kos som jeg faktisk kan spise meg mett på. Brukte Fun light med appelsinsmak sist, og det ble ny favoritt! Pleier bare å lage halv porsjon jeg da, for for mye blir litt kvalmende.. :p

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/720-fredags-kooos-i-uka/#findComment-20971
Del på andre sider

• 1 år senere...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...