Gå til innhold

Ned 20 -30KG innen Juli-August..HJELP!!


paulsen

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er en gutt på 20 år som har litt vektproblemer. Jeg har helt til to år siden spilt ishockey på et relativt høyt nivå og har trent mye. Etter at jeg sluttet, har det vært minimalt med trening de siste to årene, og jeg har gått fra 87 - 112 KG, dette er krise, jeg er 182 cm høy, så kiloene synes godt.. jeg tar imot alle slags mulige råd, men i hovedsak er jeg på leting etter en slankekur som får kiloene til å rase samtidig som jeg skal følge et treningsprogram.

Målet er å havne der jeg var for 2 år siden ; 80 - 90 KG

- noen som har noen ide på hvor lang tid det vil ta?

- forslag til dietter?

- forslag til treningsprogram (kan ikke løpe på en stund, grunnet belastningskade) ?

tar med åpent hjerte imot alle råd! :)

Svært desperat gutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for det:) er det slik at jeg skal holde meg unna eventuell utholdenhetstrening? ettersom at det ikke sto noe om det i artikkelen..

"Skal man kunne skape et stort energiunderskudd ved hjelp av trening, må man være i god form – og samtidig kunne opprettholde høy intensitet over tid. Jeg ser derfor ingen gode argumenter til å trene noe særlig, i de få ukene denne dietten pågår.

Det store unntaket er styrketrening. 2-3 timer, eller 3 x 45min med styrketrening vil være viktig for å opprettholde muskelmasse, og sikre at mest mulig av vekten du går ned – er fett, og ikke hardt opptjente muskler. "

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel. Jeg har akkurat vært gjennom mye av den samme prosessen som deg. Trening er sjelden feil, det kommer vel litt an på målsetningene. Men som Asle påpeker - begynn med kosthold, og vær forberedt på ofre og prioriteringer. Harde prioriteringer. Er man forberedt på det, går det mye enklere å motivere seg mentalt. Får man ikke det mentale til å funke 100%, går det ofte galt. Å smugspise sjokolade, chips og drittmat går helt fint det, men resultatene uteblir nesten garantert. Å spise crap i helgene og være flink i uka er nok mer vanlig enn mange vil innrømme, og å bruke opp et underskudd på 3000kcal går fortere enn de fleste er klar over når chipsposene finnes fram....

Lykke til, og vær tøff mot deg selv, så får du til det du ønsker !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også på vei ned i vekt. Har klart det før, men rota det til og gikk opp igjen. Det burde jo være helt unødvendig.

Nå gjør jeg det samme som sist og er sikker på at det skal funke:

1. Oversikt over kaloriene jeg tar inn (finnes mange måter å gjøre det på. Jeg bruker vektklubb.no)

2. Oversikt over trening (kaloriforbruk)

3. Dagbok/loggbok på nett. Fitnessblogg er tydeligvis et fint sted med mange kunnskapsrike medlemmer.

Sist gang jeg gikk ned, klarte jeg ca 0,5 kilo i uka. Noen sier at 1 kilo er realistisk, men det tror jeg er for krevende i lengden.

Jeg skal ned 10 kilo og satser på å gjøre det på ca 20 uker. Har ikke tro på at man bør gå for fort ned.

Husk på at mange har gjort det før og at det egentlig er enkelt, så lenge hodet er på rett sted (dette sa jeg egentlig mest til meg selv :D)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er hva du gjør etter du har gått ned som avgjør om du går opp igjen, og ikke hvor fort du går ned. Fordelen om det kan sies sånn, med å gå ned sakte, er at du rekker innarbeide nye og bedre rutiner vedr mat, snop, trening og annet som påvirker kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jepp, desto raskere man går ned desto lettere er det at man legger på seg kiloene igjen.

Hvor har du dette fra ?

Sålangt jeg har sett finnes det INGEN dokumentasjon på dette.

Dokumentasjon fins imidlertid i rikt monn på at tilbakefall til dårlige vaner fører til vektoppgang, men det har da virkelig ingenting med hastigheten på " nedturen " å gjøre ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det ikke er noe fysiologiske bevis, så tror jeg at den innsatsen som ska til for å gå raskt ned i vekt er drepende i lengden. Hvis man går raskt ned får man ikke tid til å etablere gode rutiner og endringer i livsstilen. Derfor tror jeg rask nedgang ofte er mislykket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor har du dette fra ?

Sålangt jeg har sett finnes det INGEN dokumentasjon på dette.

Dokumentasjon fins imidlertid i rikt monn på at tilbakefall til dårlige vaner fører til vektoppgang, men det har da virkelig ingenting med hastigheten på " nedturen " å gjøre ?

Greit kanskje jeg skulle formulert meg litt annerledes selvom jeg skrev "desto lettere er det at" jeg hevdet altså ikke at nødvendigvis var sånn.

Dumdum svarte med poenget mitt.

Det har med hastigheten på nedturen å gjøre i den form av at de som ønsker seg raskest mulig ned i vekt er som regel de som kjenner minst til kosthold og trening. En typisk tankegang er at de skal igang med et skippertak på noen måneder også er problemet løst. De med mer kjennskap til kosthold og trening setter seg mer realistiske mål, bruker tid på å planlegge og legge om vaner underveis.

Jeg baserer dette på egne erfaringer og alle andre jojo-slankere på suppe diett osv. Før jeg kunne noe som helst om kosthold og trening så gikk jeg ned 11kg på 6 uker og gikk opp igjen omtrent like fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...