Gå til innhold

Bør jeg ligge i overskudd?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jente, 17 år, 1,76 m og 62-64 kg tung. Følger en 3-splitt, og får som regel presset inn 4-6 styrkeøkter per uke. Så har vi den informasjonen.

Trenger litt veiledning med tanke på mat i forhold til styrketrening (muskelvekst) fra noen av dere mer erfarne der ute. Grunnen er at jeg er litt usikker på hvordan jeg bør gå frem med spisingen min når målet er litt mer muskler på denne tynnfeite(?) kroppen, men samtidig er litt redd for å øke i fettvekt (et ganske vanlig ''problem'' blant tenåringsjenter, jeg vet, men med en del år med anoreksi bak meg er dette litt ekstra vanskelig for meg).

Det jeg hovedsaklig lurer på, er altså: Bør jeg kalorimessig ligge på vedlikehold, eller bør jeg ligge i et lett overskudd en periode for å oppnå best mulig resultater? Og hva med kardio?

Har trent styrke nå siden August der jeg har ligget på vedlikehold på kaloriene, og innbiller meg at jeg har gjort litt fremgang (har i alle fall økt styrkemessig). Likevel er jeg ikke helt sikker på om jeg bør fortsette på denne måten.

Beklager litt dårlige formuleringer og muligens mangel på informasjon som gjør det mulig for noen å svare. Håper noen likevel skjønner hva jeg vil frem til og kan ta seg tid til å hjelpe meg litt - hadde satt enorm pris på det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ligg på vedlikedhold på treningsfrie dager og overskudd på treningsdager.

Vet det er litt individuelt, men la oss si jeg trener mellom 40-60 min. tung styrke på treningsdagene mine. Hvor mye ekstra ville du da anbefalt å spise?

Takk for svar forresten (:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...