Gå til innhold

Kosthold, betale penger for det eller lage selv?


iNic

Anbefalte innlegg

Hjelp!

Begynner å trene nå etter lengre tids opphold. Er 24 år gammel, 190cm, 90 kg, ikke overvektig men blitt litt ''slapp'' siden trenings toppen min for 3 år siden.

Har aldri hatt en god diett under trening og tenkte jeg skulle gjøre det riktig denne gangen. Jeg ønsker å stramme opp og øke muskelmasse (gå ned i vekt er ikke noe mål). Lurte på om det er noen som sitter på en bra diett jeg kan benytte meg av eller om jeg bør sette sammen denne selv, evt betale for å få en veileder til å lage en til meg, (hvor kan jeg gjøre dette? stoler ikke på kompetansen til majoriteten av SATS/Elixia ansatte).

Tenkte følge dette treningsprogrammet:

Mandag:

Chins x 4 sett

Roing i kabel x 4 sett

Markløft x 5 sett

Face pulls x 4 sett

Nedtrekk bredt x 4 sett

EZ- Biceps curl x 4 sett

Kabel curl tau x 4 sett

Tirsdag

Benk (manualer) x 5 sett

Decline benk x 4 sett

Flyes x 4 sett

Smalbenk x 4 sett

Dips x 5 sett

Triceps extension overhead tau

Onsdag

Knebøy evt Goblet x 5 sett

Beinpress x 5 sett

Hip thrust x 5 sett

Bulgarsk utfall x 3 sett

Chins x 4

Torsdag

Militærpress x 5 sett

Skulderpress x 4 sett

Kabel skrå x 4 sett

Side raise x 4 sett

Pec deck x 4 sett

Dag 5

Treningsfri dag

Takk for all hjelp! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har aldri hatt en god diett under trening og tenkte jeg skulle gjøre det riktig denne gangen.

Hei, og velkommen! Når du sier du alltid har hatt en god diett, hva innebærer det for deg?

:)

Jeg tenkte på å betale for å få noen erfarne til å sette opp kostholdet mitt på deff, men fant ut at jeg heller ville finne ut av det selv ved bare å lese litt rundt. Er vel neppe optimalt, men det fungerer og jeg lærer av det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...