Gå til innhold

Kjempevond hold når jeg løper!!


mialer

Anbefalte innlegg

Hei og hopp!

Jeg lurer på om det er noen som opplever det samme som meg, i forbindelse med løping (kan også oppstå under svømming !!) ? Når jeg løper, skal det ikke mange meterne til, før jeg får hold i siden. Eller etterhvert sprer det seg over hele mageregionen. Dette blir etterhvert så vondt at jeg bare må stoppe opp med løpingen, klarer ikke å gå en gang..

Dette er ikke som vanlig hold, dette er smertefullt rett og slett. Vennina mi tuller med at jeg bare er i dårlig form, men hallo, er jeg i såå dårlig form? :p

Setter pris på svar om noen har :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva, hvor mye og når spiser dere før trening?

På morgenen kan jeg spise en skive/en banan en time før trening og trene bra. Men om jeg trener etter middag, må jeg vente hele 3 timer før jeg unngår hold/sting. Derfor trener jeg på morgenen...

Min treningsbuddy har store problemer med hold, hun klarer seg mye bedre når hun spiser lite og lett mat enn tung mat, og er veldig obs på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må spise minst to timer før trening, om det er ett stort måltid må jeg vente hele tre timer som deg. Men det er ikke hele tiden det hjelper heller, det kommer og går nesten som det vil.

Men ja, mialer, det kan ha med når og hvor mye du spiser. Hvis du har spist for mye rett før trening, får kroppen for mye å jobbe med, og derfor får du hold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskning sliter med å vise hva som skylder hold/sting.

Men det viser seg ofte at "nybegynnere" som nylig har startet å løpe sliter mest med det.

Hvorfor vet jeg ikke. Dårlig form?

Hvilken form er du i?

Vil tro det blir bedre etterhvert :)

Svaret var nok ikke til mye hjelp.. Hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk til alle sammen! :)

Men jeg har vært aktiv igjennom hele livet, og dette er ikke et problem jeg hadde før. Jeg har prøvd ut både å spise rett før, mange timer før eller ikke noe på en stund. Dette gjelder også hvor mye vann jeg drikker! Det virker bare som om dette kommer når det passer seg selv :p Er vel ikke i sånn kjempe form, men jeg spiller også fotballkamper og treninger, men der er det sjelden at det kommer.

Jeg tror selv at det kan komme av at når jeg jogger, så konsentrerer jeg meg sånn, i alle fall når det gjelder pustingen. Når jeg spiller fotball, har jeg jo konsentrasjonen på selve spillingen, ikke pusten! Men, får se litt etter tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...