Gå til innhold

Trenger motivasjon til å fortsette når resultatene uteblir!


Mette L

Anbefalte innlegg

Jeg fikk kid nr 2 i fjor sommer og begynte treningen i September ca...da var det shred,rokking,sykling,pilates og gå turer hver dag. Null resultat....Begynte med vekter i begynnelsen av Februar og har prøvd å spise nok mat...trener 5 dager i uken...mest styrke men også kardio..

Men resultatene uteblir...vet at det tar tid men skulle ønske det snart kunne synes litt..Jeg HATER å trene så dette gjør jeg kun for å komme i form og få den kroppen jeg kan være fornøyd med.

Hva gjør man når det man ikke gjør virker?

Har såååå lyst til å gi opp...hvorfor bruker flere timer i uka på noe man hater når man ikke engang ser noe resultater av det!

Jeg er 33 år. Er 165 høy og veier nå 60 kg. Veide 59,3 før påske, så har gått opp faktisk.

Frokost : Omelett av 3 egg, 100 g kalkun, pepper og chilli krydder. Et glass vann. Eller en-to skiver med ost eller makrell i tomat.

Et stort glass smoothie , eller bare vann!

Lunsj : En skive grovt brød med ost eller makrell i tomat.

Middag : Kalkun,salat og grovt rundstykke eller kylling og litt pasta/ris...spiser ikke saus lengre.

Kvelds : En skive med gulost eller cc med syltetøy uten sukker.

Det er det jeg som regel spiser...

Har ikke en spesiell spisedag men det blir som regel taco i helga og litt sjokolade og potetgull!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva gjør man når det man ikke gjør virker?

Man prøver noe annet, evt. gjør en enda hardere innsats! :)

For å få gode tips her inne vil jeg anbefale deg å legge med vekt, høyde, hva du spiser på en vanlig dag - har du spisedager? Osv. :) Gode tips og råd får du garantert :) Ingen grunn til å gi opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må du gå mer nøyaktig til verks og se hva du faktisk får i deg i løpet av en dag - både mengder og typer mat. Se at kaloriinnholdet stemmer overens med din målsetning, og ikke minst at du får i deg nok protein! Se også over treningsprogrammet ditt, er øvelsesutvalget bra? Og trener du med nok belastning/presser du deg nok?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må du gå mer nøyaktig til verks og se hva du faktisk får i deg i løpet av en dag - både mengder og typer mat. Se at kaloriinnholdet stemmer overens med din målsetning, og ikke minst at du får i deg nok protein! Se også over treningsprogrammet ditt, er øvelsesutvalget bra? Og trener du med nok belastning/presser du deg nok?:)

Jeg har slitt med spiseforstyrrelser i mange år så jeg vil helst slippe å tele kalorier....men jeg får nok heller i meg for lite en for mye!

Jeg synes også at jeg presser meg hardt og har på tunge vekter....men noe må jo være feil siden det ikke skjer noe:-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår at det kan være et problem med en slik bakgrunn, men for en periode kan det også være et nyttig verktøy! Men om du helst ikke vil telle kalorier, bør du i allefall gå over hva slags matvarer du pleier å spise:) De fleste spiser altfor lite kjøtt og egg, for mye brødmat/korn, og potensielt også for lite sunt fett:) I tillegg er det selvsagt bare å hogge innpå med grønnsaker, og litt frukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg prøver å holde meg unna pasta og ris men spiser litt av det men ikke så mye jeg gjorde før.

Jeg vil ned til 53. det var det jeg veide da jeg ble gravid...men det er også viktig å bli stram såklart.

Nei jeg vet ikke hva fettprosenten min ligger på men tror den er høy. har mye rundt magen og ryggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...