Gå til innhold

Ønsker å legge på meg, muskelmasse > fett - innspill?


Hilde88

Anbefalte innlegg

hei hei lurer paa om noen kan hjelpe meg litt paa vei naar det gjelder kosthold og trening? :)

er 167cm og veier 51-52kg (etter en heftig diet etter fOdsel) burde jo trent bort fettet i stedet for aa slanke det bort..men gjort er gjort..

en vanlig dag med 1,5time styrketrening kan kostholdet mitt se slik ut:

fOr trening: 1-2 knekkebrod med masse cottagechees og syltetoy uten sukker (maa ha frokost viss ikke blir jeg saa kvalm)

etter trening: 1 banan og 1 proteinshake

Lunsh: havregrot (ca 50 gr havregryn, 3 dl vann og 1 dl extra lettmelk)

middag: 2 stk kyllingfilet med masse gronnsaker

kvelds: 1-2 grove rundstykker + 2 egg

dessert: baer og mager vanilje kesam

ser dette helt feil ut? er helt ny i gamet her og vil gjerne at folk kan se at jeg er godt trent i stedet for aa si jeg er blitt saa tynn hehe derfor maa jeg kanskje litt opp i vekt igjen?

paa forhaand takk for hjelpa! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg regnet ut dette som ca 1400kcal, noe som er litt lite dersom du ønsker å legge på deg muskelmasse.

Anebfaler at du bytter ut knekkebrød og brød med kjøtt/fisk(gjerne laks i ett måltid slik at du får i deg sunt fett), grønnsaker og evt litt ris og potet. Ta også en titt på dette http://fitnessbloggen.no/bli-en-fettforbrenner-med-biorytmedietten/

Hva(styrke/kardio?) og hvordan(teknikk + periodisering = progresjon) du trener har også en vesentlig finger med i spillet.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regnet ut dette som ca 1400kcal, noe som er litt lite dersom du ønsker å legge på deg muskelmasse.

Anebfaler at du bytter ut knekkebrød og brød med kjøtt/fisk(gjerne laks i ett måltid slik at du får i deg sunt fett), grønnsaker og evt litt ris og potet. Ta også en titt på dette http://fitnessbloggen.no/bli-en-fettforbrenner-med-biorytmedietten/

Hva(styrke/kardio?) og hvordan(teknikk + periodisering = progresjon) du trener har også en vesentlig finger med i spillet.. ;)

takk for svar Therese ;)

dag 1

jeg pleier aa kjore 3 sett med 10-12 rep

Rygg: hantelroing: 15kg

staaende roing: 30-40kg

Bryst: skraa hantel press: 12,5kg +

skuldre: arnold press: 10kg

staaende roing: 25kg

Biceps:sittende scottcurl: 20kg

staaende scottcurl: 22,5kg

triceps: dips mellom 2 benker: 3*20

dag 2

Utspark: 30kg

Bulgarske utfall paa stepp: 15kg (teknikk)

Markloft: 65-95kg

ett bens hiptrust(benk og stepp): 3*18rep kontinuerlig

glutebridge: 15kg (bruker ikke stang men dette skal provest)taahev: 50kg

mage: planke: 3*30sek

sideplanke: 3*30sek(har ikke pause paa mage)

crunch:3*36

prover aa trene hver dag med unntak torsdag og sundag, utenom dette blir det litt tur med barnevogn og hund ;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du alltid kjørt 3set og 10-12rep?

Hvor lenge har du brukt disse øvelsene?

Har du økt i styrke?

Ellers har du gode øvelser, jeg ville bare endret litt på rekkefølgen på beindagen ved å sette de største øvelsene først, om ikke byttet ut markløft med knebøy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du alltid kjørt 3set og 10-12rep?

Hvor lenge har du brukt disse øvelsene?

Har du økt i styrke?

Ellers har du gode øvelser, jeg ville bare endret litt på rekkefølgen på beindagen ved å sette de største øvelsene først, om ikke byttet ut markløft med knebøy

tusen takk som tar deg tid Therese, liker det! ;)

ja har alltid gjort det paa denne maaten men har byttet ut noen av ovelsene etter hvert slik at jeg trener hele musklene, har ogsa steget i kg i alle ovelsene men foler jeg er litt paa stedet hvil naa..kjedelig, fristanga mi har ikke stativ til kneboy saa har tatt kneboy med hantel, er jo begrensa hvor tungt det blir hehe jeg har smith maskin men har hort du ikke skal ta kneboy i denne da tungdepunktet blir feil? tenkte jeg skulle begynne med 5*5 aa se hvordan det gaar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare hyggelig :)

Da foreslår jeg at du øker vektene og går ned på repetisjonene. Husk at du må gi kroppen en grunn for å bli sterkere, og det får den ikke ved så "lette" vekter en kan kjøre 10rep+ med.

Smithmaskin er ikke gunstig nei, du utelar støttemuskulaturen din rett og slett - greit som en støtteøvelse om en er litt erfaring og trenger variasjon en gang i blant, men det er ikke noe jeg anbefaler som øvelse til hvem som helst :)

5*5 er en veldig god ide!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...