Gå til innhold

Andre øvelser jeg burde hatt med? Hjemmetrening med vekter og trenger tips...


Mette L

Anbefalte innlegg

Jeg trener kun hjemme med vekter og trenger tips på om det er flere øvelser jeg burde hatt med og hvordan jeg bør fordele dem øvelsene jeg har i løpet av en treningsøkt.

Disse øvelsene trener jeg på dag 1!

Skrå press flyes.

Skuldrepress

Sidehev.

Stående roing

Bicepscurl

Knebøy

Fransk press

Dips

Markløft

Noen fler jeg burde ha med på overkroppen?

På Dag 2 tenkte jeg å ha disse øvelsene!

Knebøy front

Hofteløft

Delt knebøy

Disse dagene blir det også feks jogging,rokking,1 time på sykkelen eller en kjapp gårtur på nesten 6 km.

Jeg har problemer med mine knær så jeg må ta litt etter hvordan dem er den dagen!

Men ser det greit ut eller er det noe jeg bør gjøre anderledes? Må legge til at jeg ikke ser noe fremgang siden jeg begynte men det har kanskje å si med at jeg ikke klarer få i meg nok mat enda....

Trener stortsett Søndag til Torsdag og har pause Fredag og Lørdag. Det er det som passer best å kombinere med mann og barn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ikke så flink på programmer og slikt men vil bare si at jeg også har barn og mann og trener hjemme:) Synes det foreløpig har gått veldig bra, men har jo startet styrketreningen i påsken så bli spennende og se hvordan det går når hverdagen treffer inn.

Jeg klarte ikke å dele inn treningen min i flere dager/deler av kroppen da jeg fikk for mange øvelser på overkopp vs. resten, så valgte ett fullkropps program som jeg kjører 3 ganger per uke isteden, det tar faktisk bare 30 minutter:) og det er det programmet som ligger ute på her på bloggen- søk etter det. (evt. se loggboken min så ser du programmet i første post.)

Lykke til, uansett. Håper noen andre mer kyndige kan gi deg noen råd:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er målet med treningen?

kjører du dag 1-2-1-2 fire dager etterhverandre?

Hvor mange sett og repetisjoner kjører du med hver øvelse?

Du ser ikke noe fremgang? Har du blitt sterkere da?

Du kan dele kroppen i feks forside og bakside, eller overkropp og underkropp.. Nå har du litt mye øvelser ene dagen og få andre.. Evnt du kan kjøre fullkropp hver gang, men da er det litt overkill med fire dager på rad..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Målet med treningen er å gå ned i vekt og bli strammere. Sliter med alt for mye fett på mage og rygg.

Ja jeg kjører 1-2-1-2 fire dager etterhverandre.

Jeg tar 4-5 sett med ca 10 repetisjoner. Jeg har økt litt på vektene siden jeg startet ja...så sånn sett så skulle man jo tro at treningen virket men...

Jeg tenkte kanskje jeg burde ta overkroppen en dag og underkroppen den andre dagen? Men burde kanskje få inn noen ryggøvelser?

Hva med mageøvelser ? Har det noe for seg egentlig? Sånn i forhold til å gå ned i vekt? Man kan jo ikke punkt slanke vekk fettet desværre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke så flink på programmer og slikt men vil bare si at jeg også har barn og mann og trener hjemme:) Synes det foreløpig har gått veldig bra, men har jo startet styrketreningen i påsken så bli spennende og se hvordan det går når hverdagen treffer inn.

Jeg klarte ikke å dele inn treningen min i flere dager/deler av kroppen da jeg fikk for mange øvelser på overkopp vs. resten, så valgte ett fullkropps program som jeg kjører 3 ganger per uke isteden, det tar faktisk bare 30 minutter:) og det er det programmet som ligger ute på her på bloggen- søk etter det. (evt. se loggboken min så ser du programmet i første post.)

Lykke til, uansett. Håper noen andre mer kyndige kan gi deg noen råd:)

Tusen takk for svar. Jeg skal sjekke ut loggboken din etterpå :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stående roing og markløft er ryggøvelser..

Du bør kjøre coreøvelser.. Bra å ha en sterk kjernemusklatur

Når du kjører ti rep, hvor mye har du igjen da før det er tomt? Du bør ha så tunge veker du bare ville klart et par rep til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan faktisk spise seg ned i vekt. Jeg har alltid hatet magen min som alltid henger over slim fit buksene mine:( Men etter to uker nå uten brød, pasta og veldig lite ris, knekkebrød + mye mer protein og trening/kardio ser jeg allerede resultater:) Magen er ikke så oppblåst lenger og jeg har mye mindre lyst på godis. Smart å legge styrketreningen på kveldstid for meg for rett etter man har trent har man litt mer viljestyrke i og med at man husker så hardt man akkurat trente- derfor vil man ikke bare kaste bort treningen med godteri. Hva spiser du f.eks på en typisk dag?

Har du kanskje mulighet å legge inn en hviledag mellom 1-2 og 1-2 istedenfor fire på rad? Tror det kan lønne seg, at du orker å ta i mer når kroppen har hvilt litt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde også jeg kunne spise meg ned i vekt men så lett var det ikke. Jeg lå på 600 cal om dagen men gikk fortsatt ikke ned noenting, men etter tips her inne så jobber jeg med å få i meg mer mat. Vekta begynte å gå litt nedover (ned ca 300 g i uka) men så stoppet det opp.

Jeg prøver å rekke å trene på dagtid når minstemann sover og helga er liksom familiedager men jeg kan prøve å få til å bytte om på hviledagene...

Frokost : Omelett av 3 egg, 100 g kalkun, pepper og chilli krydder. Et glass vann. Eller en-to skiver med ost eller makrell i tomat.

Et stort glass smoothie , eller bare vann!

Lunsj : En skive grovt brød med ost eller makrell i tomat.

Middag : Kalkun,salat og grovt rundstykke eller kylling og litt pasta/ris...spiser ikke saus lengre.

Kvelds : En skive med gulost eller cc med syltetøy uten sukker.

Det er det jeg som regel spiser...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vansklig å få i seg nok mat merker jeg ja...er usikker på hvor mye protein jeg får i meg men vet at det er for lite....

Men jeg skal prøve å få inn mer grønnsaker ihvertfall :-)

Prøver å ikke miste motet helt men det er vansklig når man ikke ser noe resultater

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det første jeg ser er også kutt ut brødet. selv om det er grovt er det massevis av karbo, og fiber kan du heller få gjennom grønne grønnsaker.

Jeg har også hatt problemer med å få i meg nok mat generelt, mye på grunn av både bransjen jeg jobber i/vaktene, og familielivet. Men for noen uker siden startet jeg og spise frokost hver dag, og det kan virke som at kroppen da holder seg mer stabil og at jeg blir mer opplagt og orker mer etter jobb sammenlignet med før. Noe som gjør at jeg er mer aktiv, orker å trene mer osv.

Så man trenger ikke å spise mindre får å bli slankere nødvendigvis, det handler om hva man spiser, slik at når du trener bruker kroppen av det fettet du har lagret og ikke de karbohydratene som akkurat ble omgjort til fett(fra siste måltid) eller noe sånt? Tror det er slik at de karbohydratene kroppen ikke kan nytte seg av blir lagret som fett om jeg ikke husker feil? - bare skyt meg om jeg tar feil her, er jo ingen lege.

Poenget er at du skal spise deg mett til hovedmåltidene og ta gjerne noe sunt mellom disse for å holde blodsukkeret stabilt- og hvis man kuter ned på karbohydratene så gir det rom for mye mer protein og grønt, som gir en god metthetsfølelse. Hvis du er flink og kutter brødet og de fleste usunne karbohydratene synes jeg du godt kan spise litt potet og saus:) Du skal jo kose deg med maten også:)

Og hvis du til syvende og sist ikke fikser proteinpulver, prøv å få det fra å spise mer kjøtt, fisk, ost. Min redning har vært CC:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...