Gå til innhold

Dumbell press & fly's


Even

Anbefalte innlegg

hei, jeg er 16 år og driver litt med styrketrening, hjemme og på treningsstudio. Jeg begynte for ikke så lenge å gjøre øvelsene: (hjemme) dumbel press, og fly's, det gikk fint noen dager, men etter litt begynte jeg å få litt vondt i midten av ryggen, kan godt hende dette er på grunn av at jeg ikke spiser, nok, eller at jeg bare er støl på grunn av andre øvelser, men jeg er litt bekymret, hadde vært fint om noen kunne svart litt utfyldig, så jeg kunne lært litt mer, og så jeg kan forbedre øvelsene mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

dumbellflyes er primært en øvelse for brystvidde, men når den utføres klemmer man scauplaene (skulderbladene) sammen. skulderbladene er en hjelpe musklatur kan god være fordi du ikke er vant til å bruke skulderbladene i den dynamiske bevegelsen. Og et tips hvis du ksla trene bryst må du også trene rygg og bakre ksulder sånn at det ikke blir ubalanse=) for bakre ksuldre og teres major scapulaene kan du kjøre facepulls i kabel, og vil anbefalt roing i kabel og(begynn bevegelsen med at du klemmer ksulderbladene sammen så trekker du med biceps til slutt for å fullføre bevegelsen. når du får dette inne kan du gjøre det ekslosivt men når du skal tilbake i start posisjon prøv å holde igjen litt ikke bare lsipp vekten tilbake =) den konsentriske fasen du er sterkest i og den som man bygger mye. eller god trening ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. dumbellflyes er primært en øvelse for brystvidde

2. Og et tips hvis du ksla trene bryst må du også trene rygg og bakre ksulder sånn at det ikke blir ubalanse=) for bakre ksuldre og teres major scapulaene kan du kjøre facepulls i kabel, og vil anbefalt roing i kabel og(begynn bevegelsen med at du klemmer ksulderbladene sammen så trekker du med biceps til slutt for å fullføre bevegelsen.

3. når du får dette inne kan du gjøre det ekslosivt men når du skal tilbake i start posisjon prøv å holde igjen litt ikke bare lsipp vekten tilbake =) den konsentriske fasen du er sterkest i og den som man bygger mye. eller god trening ;)

1. Muskelens form er genetisk betinget, og du kan ikke trene deg til hverken bredere eller slankere muskler - kun øke størrelsen på dem.

2. Jepp, face pulls er undervurdert.

3. Jepp, den konsetriske fasen er viktigere for hypertrofi enn den eksentriske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...