Gå til innhold

Smalere beinmuskulatur ved styrketrening?


Synne

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg trener mye tung styrketrening, og har gjort det en stund. Når det gjelder bein går det for det meste i knebøy, utfall og markløft. Kroppen min reagerer fort ved styrke, og jeg har merket at den har blitt større, noe som begynner å bli et problem, spesielt når det kommer til beinmuskulatur. Jeg trener forøvrig med over 100 i knebøy, og makser nok på enda mer. Jeg veier for mye, og muskulaturen min blir for tung. Jeg lurer dermed på om jeg kan endre dette ved å endre styrkeform (for eksempel eksplosiv), løpe mer, eller om dette er noe som må gjøres gjennom kosthold?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bilde av for stor muskulatur?

heheh, helst ikke. men poenget da. Jeg vil helst unngå og gå ned i styrke, bare bli lettere. Veier ca 74 kilo liksom. Bør egentlig ligge på like under 70. Kan jeg gjøre det ved å øke cardio mengden, og spise bedre? jeg spiser forøvrig sunt, mer mengden som kanskje er problemet. Så det kan jeg jo endre. Har nok noe fett og gå på også, men det er ikke det som er hovedproblemet, sånn egentlig. Blir veldig glad for svar :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...