Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Sitter da med denna magen jeg skal bli kvitt, og da er det jo kal.overskuddet som må ned som jeg har skjønt, men er det noe forskjell på det å bare spise lite, eller er det å ha stålkontroll på hva man får i seg av mat som er det beste? får i meg endel proteiner via whey 80 shake og prøver å få meg via middag også.

What to do?

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/6344-spise-lite-eller-riktig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

En viss kontroll er kjekt å ha...

Gå på www.diett.no og plott inn det du spiser, så har du ihvertfall en liten oversikt over hvordan du ligger an med tanke på kalorinntak :)

Logger på diett. prøver å ligge under med 500-1000 kal om dagen, + da trening 2 ganger i uken.

Men er det noe forskjell på å "ikke spise" kontra mat inntak? planen er å komme meg ned så raskt som mulig for deretter å vedlikeholde ettlavt kal inntak etter det for å holde det stabil.

Meningsløst å gå ned i vekt om du mister muskulatur...

Du må spise NOK proteiner - det er det viktigste. Alt i alt så må du da ha (vet ikke hvor tung du er) maks 900 kcal. for å opprettholde nødvendig protein inntak. Tren styrke ellers brenner du bare bort muskulaturen. Spe på med det du trenger av karbs/fett til å føle at du ikke bare går og sulter. Trenger du større underskudd, så spe på med aktivitet.

Meningsløst å gå ned i vekt om du mister muskulatur...

Du må spise NOK proteiner - det er det viktigste. Alt i alt så må du da ha (vet ikke hvor tung du er) maks 900 kcal. for å opprettholde nødvendig protein inntak. Tren styrke ellers brenner du bare bort muskulaturen. Spe på med det du trenger av karbs/fett til å føle at du ikke bare går og sulter. Trenger du større underskudd, så spe på med aktivitet.

Er 184, og veier 80,- så der i utgangspunktet kun magen som ordentlig trenger en omgang ( bmi på ca 23 ) protein mengden er vell god, på Diett.no ligger jeg på 200 % av adi, trener litt styrke og har 30min på mølle etterpå ( 5% stigning og 5kmt )

Du må spise NOK proteiner - det er det viktigste.

Enig der, men vil legge til 10g EFA. Får man 2.5g/kg med protein og 10g EFA er resten detaljer og vil bare styr hvor fort man går ned. Jeg vil nesten tro, ut fra bildet til Espen at han burde ha mer protein, for han er jo ikke akkurat feit på bildet...

Annonse

Enig der, men vil legge til 10g EFA. Får man 2.5g/kg med protein og 10g EFA er resten detaljer og vil bare styr hvor fort man går ned. Jeg vil nesten tro, ut fra bildet til Espen at han burde ha mer protein, for han er jo ikke akkurat feit på bildet...

Nå strammer jeg Ganske så mye der da, men det er forran og på siden som er problemet, ser du på loggboken ser du magen ;)

Men så mere protein ( som i shake og mat) er cluet her med andre ord.

Nå strammer jeg Ganske så mye der da, men det er forran og på siden som er problemet, ser du på loggboken ser du magen ;)

Men så mere protein ( som i shake og mat) er cluet her med andre ord.

Du klarer ikke å spenne fett, og det ser ikke ut som om du har noe særlig på ryggen. Jeg vil tro det stort sett er mangel på muskelmasse under og en relativt lav fettprosent som gjør det. Men...EFA gjør underverker for fettforbrenning, og protein holder deg mett lenger.

Og nei, du skal ikke drikke flere shaker. Det er nødløsninger (ja, det blir et par nødløsninger på meg også, men jeg går over 200g protein hver dag), så du skal ha i deg mer protein generelt. Egg, kylling, biff, fisk...

Du klarer ikke å spenne fett, og det ser ikke ut som om du har noe særlig på ryggen. Jeg vil tro det stort sett er mangel på muskelmasse under og en relativt lav fettprosent som gjør det. Men...EFA gjør underverker for fettforbrenning, og protein holder deg mett lenger.

Og nei, du skal ikke drikke flere shaker. Det er nødløsninger (ja, det blir et par nødløsninger på meg også, men jeg går over 200g protein hver dag), så du skal ha i deg mer protein generelt. Egg, kylling, biff, fisk...

Ok, får se litt bedre på maten, det går endel egg/tunfisk her og kylligfilet/laks så det burde hjelpe litt, efa? som i omega3? har Friflyt tabletter her, ettersom madammen har ett abo, på de og ikke er så flink til å ta de har vi ett lite lager ;)

Ok, får se litt bedre på maten, det går endel egg/tunfisk her og kylligfilet/laks så det burde hjelpe litt, efa? som i omega3? har Friflyt tabletter her, ettersom madammen har ett abo, på de og ikke er så flink til å ta de har vi ett lite lager ;)

Får du i deg 10g, da? Ellers anbefaler jeg artic-oljene til myrevolution...

Får du i deg 10g, da? Ellers anbefaler jeg artic-oljene til myrevolution...

Hmmm si det du.... pr karpsel : aner ikke helt hva jeg skal se etter ;)

fiskeolje -530mg

totalt omega3 fettsyrer 350mg

EPA 165mg

DHA 110mg

andre n-3 fettsyrer 60mg

vitamin E 5mg

Vitamin D3 2,5 qg ( fant ikke det tegnet der)

Annonse

Da er det vell ikke så mye annet å gjøre enn å skaffe ett nytt alternativ ja :D

Takker for hjelpen, er helt lost når det kommer til det meste av kosthold og annet, leser meg litt blind iblandt tror jeg, det blandet med forkortelser som går meg husforbi he he. Men folket her gjør det absolutt mye enklere for surrehuer som meg ;)

Spis mer proteiner, 2-2,5 g/kg. Det må da gå på bekostning av noe for å holde kcal nede, take a pick. Pluss det som er sagt mtp EFA.

Den er god, ca dobbling av proteiner, og EFA. shoping og mat planlegging på gang.

Igjen takker for hjelpen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...