Gå til innhold

Utholdenhet vs. styrketrening?


SiljeMB

Anbefalte innlegg

Vet ikke helt hvor jeg skal poste dette spørsmålet, under utholdenhet eller styrketrening, meeeen jeg prøver her: Jeg lurer på om jeg har mulighet for å bygge/vedlikeholde muskelmasse samtidig som jeg kjører en del høy-intensitets kardio timer? Jeg kjører ca 2 spinningtimer i uken med 85-90% av makspuls på pulstopper (har pulsklokke) og en del løping/pulstimer der pulsen kommer godt opp i samme pulssone som på spinningen. I tillegg går jeg til og fra skole som tar ca 25 min til sammen. Jeg trener 2 dager styrke i uken, hovedsakelig baseøvelser. (Jente, 21 år, 175 cm og 66 kg om det har noen relevans for eventuelle svar..) Jeg kjører en del utholdenhet fordi jeg liker å være i god kondisjonsmessig form, og fordi jeg trener til halvmaraton. Ooookei, langt innlegg. Stopper nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ca. 2000, noen ganger under, noen ganger over. (Hovedsakelig havregrynsgrøt til frokost/før trening og ellers store porsjoner med fisk/kylling/storfekjøtt/egg osv. med grønnsaker/salater osv til. En del frukt og cc + kesam til mellommål)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...