Gå til innhold

På bærtur?


Effy

Anbefalte innlegg

Hei!

Skal på harrytur til sverige å tenkte å kjøpe proteinpulver med lite karbohydrater, mest til bruk i bakverk, men har i noen uker ført inn hva jeg spiser på diett.no og har funnet ut at jeg ligger på rundt 1300 kcal om dagen. (Uten at jeg går ned i vekt! Kan skyldes at jeg har hatt bulimi i 6 år og nettopp begynt å spise "normalt") Spiser jo frokost, lunsj, middag, kvelds og frukt og trodde jeg lå opp mot 2000 kcal. Vil øke muskelmassen og trener tung styrketrening 3-4 ganger i uka pluss 1-2 kardio økter. Kunne det vært en ide å tatt en shake før/etter trening for å få opp kcal nivået og proteinmengden? Blir jo mett under de måltidene jeg spiser og skjønner ikke helt hvordan jeg skal få i meg mer egentlig! Trenger ikke gå opp i vekt, men hadde jo vært greit med litt mer kcal, kanskje det hjelper på energien også.

Lurte også på om noen vet hvordan pranolol påvirker trening? om det i det hele tatt gjør det. fikk det av legen i dag og går på veldig lav dose (20mg). Er jo betablokkere, men er ikke pga blodtrykk/hjertet jeg fikk de..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1300 er ikke mye, men det kommer veldig ann på hvordan dagene dine ser ut. Veldig aktive personer vil selvsagt forbrenne mer. Det kan forresten være en ide å sjekke kcal-inntaket med flere verktøy, eventuelt regne ut selv - ettersom flere er Norske tilpasninger av løsninger beregnet for andre land (og derav andre matvarer med litt annet innhold).

Sånn sett så kan en shake i forbindelse med trening (før/under/etter) trening være et fornuftig innslag. Det MÅ ikke være en shake selvsagt. Om du skal bruke den i bakverk så kan det lønne seg å kjøpe en som er mer egnet til det, a la "bakepro" eller hva det heter. Enkelte proteinpulver oppfører seg bedre under oppvarming og er lettere å bake med. Og selvsagt så vil smaken være mer konsekvent osv.

Når det gjelder betablokkere så tør ikke jeg si noe. Et raskt søk viser studier og anbefalinger om trening for de som har hatt infarkt og som er på betablokkere, hvor styrketrening og kondisjonstrening er fordelaktig.. Selvsagt så ligger hovedvekten på kondisjonstrening. I ditt tilfelle så er nok det beste å høre med legen, men du kan jo selv lese litt rundt. Eks: http://www.legemiddelhandboka.no/xml/index.php?frid=Lk-08-hjertekrets-1020&b_start=1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...