Gå til innhold

Hva kan jeg gjøre annerledes? Trenger hjelp!

Emilyy

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg på utkikk etter noen bra forslag til kostholdet mitt, men vil også gå litt ned i fettprosent! Er virkelig klar for å sette meg ordentlig inn i dette, så målet mitt blir nådd! Jeg er normalt tynn. Magesmusklene er ikke mye synlige, men man kan jo se at jeg trener.. Trener hver dag, enten fotball, løping eller styrke.

Her er eksempler på hva jeg kan spise i ukedagene;

Frokost; 2 brødskiver med leverpostei, makrell i tomat, syltetøy osv

Lunsj; 2 brødskiver med ost ( kneip lignende ) eller lys baguett med skinke og ost.

Lunsj 2; Pleier egentlig spise brødskiver eller knekkebrød her også

Middag; Vanlig middag.. Fisk, spagetti, kjøtteig, kylling med ris/pasta osv.

I helgene blir det mer usunne middager, etter som hva jeg blir servert!

Pleier også hive i meg noe yt før trening og etter!

Hva kan jeg gjøre annerledes for å gå litt ned i fettprosent? Er ute etter noen dagligdagse alternativ.

Tusen takk for svar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan, med fordel bytte ut noen måltider med brødskive med f.eks 2-3egg, pluss litt salat eller en frukt.

Bytte ut en lunsj med en kyllingfilét, karbonadedeig, kyllingkjøttdeig, og litt ris, pasta, salat eller noe.

Da får du hvert fall i deg mer proteiner i de to første måltidene. Proteinrik mat holder deg mett lengre enn fett og karbohydrater gjør. Ellers, så kan du ta deg en titt her:

http://myrevolution.no/s/biorytme-dietten/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips! Er brødskiver noe man burde holde seg unna om man skal ned i fettprosent?

Ett par om dagen går greit, men det kommer såklart an på hvordan resten av kostholdet ditt ser ut :) Men skal du langt ned i fettprosent ,så kan det være greit å kutte ned på brødet etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kommer ann på. Er mye kalorier fordelt på lite mat - så du vil kanskje kjenne deg fort sulten igjen.

La meg ta ett lite eksempel.

Du tar deg ca 3brødskiver = 200gram ca. Det blir noe rundt 400kcal.

Så tar du ca en boks makrell i tomat på skivene. Det blir noe rundt 200kcal.

Dette blir da 600kcal.

Eller så kan du spise dette.

300gram kyllingfilét (ca 2 fileter) + en hel boil in bag med basmatiris. Dette blir rundt 500kcal fordelt på kanskje to måltider.

Skjønner du tegningen?hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du veier 51 kg, tviler jeg du blir seende noe bedre ut ved å droppe i fettprostent på den måten at du mister fett. Sats heller på å bygge muskler, og reduser fettprosent på den måten.

Er ganske så enig med nano, over her. Det er ganske lav vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, mer proteiner will be! Ser det ut som om jeg spiser for lite?

Mje, ikke nødvendigvis. Aner ingenting om middagsporsjonene dine, og en evt. kveldsmat el.l. Fokuser på ren mat og sørg for å få i deg nok proteiner, så er du langt på vei.

I matlaging- og kostholdsdelen av forumet her, finner du mange tråder om frokost- og lunsjtips. Finner også mange spennende oppskrifter på sunn proteinbakst. Ta en titt der og bli inspirert! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...