Gå til innhold

Klarer jeg å løpe på søndag? *første gang*


misstevia

Anbefalte innlegg

Jeg er IKKE i god form, og egentlig IKKE overhodet god på løping.

Meeeeen, det har seg slik at nå på søndag så er det et løp for mammaer. Det er kun 500 meter, og de siste årene har jeg enten vært høygravid eller hatt en liten baby så det har vært uaktuelt å bli med. Dessuten hater jeg følelsen av å være sist så jeg unngår heller å delta, hehe.

Jeg hadde som mål å bli med i år, men pga en lungebetennelse har jeg jo hatt en real setback på kondistreningen.

Så jeg har løpt nesten hver dag i en uke nå, litt intervall osv for å se om jeg orker og klarer å løpe... men jeg har jo ikke peiling på hva som er bra.

Sånn siruks, fra Nike+ gps´en min så løper jeg:

Tid: 2:44 / 2:29 / 2:50 / 2:28 /

Skrittakt: 5,28 / 4,47 / 5,33 / 4,48

Dette er bare noen eksempler på de siste gangene.

Altså, HVA er bra å løpe når man skal delta i en konkurranse? Og er det håp for meg å trene denne uken for å klare å bli med på søndag? Har sååå lyst til å bli med, men er jo kun med for å få premie da...

Help, anyone?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor er du med kun for å få premie? Hvorfor blir med i en konkurranse når du ikke liker å løpe og synes det er ubehagelig å delta? Ikke press deg selv uten grunn. jobb heller med kondisjonen ved siden av, og prøv igjen en annen gang. Kanskje med litt andre motiver? :) Du bør jo ha lyst for gledens skyld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, løpet er ikke for å delta fordi jeg syns det er gøy med konkurranse. Det er for å være en av topp 3 mødre.

Nå har jeg vært så dum og trent dødshardt og er støl som bare det.. Prøvde å jogge litt i dag men er så stiv som det går an. Tviler sterkt på at det blir noe løp på meg i morgen. Kanskje det var meant to be...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er snakk om spurting ja.. førstemann i mål.

Hehe, men jeg har jo så dårlig kondis at jeg jogger/spurter meg i form om dagen. Alt som ikke er gåtempo er litt nytt kjenner jeg.. puh

I fjor så vant en mamma som driver med bodyfitness, det var helt rått å se egentlig, muskelbunten slo alle mødrene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er snakk om spurting ja.. førstemann i mål.

Hehe, men jeg har jo så dårlig kondis at jeg jogger/spurter meg i form om dagen. Alt som ikke er gåtempo er litt nytt kjenner jeg.. puh

I fjor så vant en mamma som driver med bodyfitness, det var helt rått å se egentlig, muskelbunten slo alle mødrene...

Ok spurting er slitsomt! Har løpt 400 metern i gymen selv bare, og jeg var passe sliten, men var så glad så slitenheten forsvant fort haha! Men jeg sier bare go for it! Bare gi ditt beste, og neste gang konkuransen kommer skal du igjen gjøre det enda bedre! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan.

500 meter, det klarer du:). Men vist du skal løpe lange løp så er det smart å være forsiktig med hardtrening samme uke som løpet går slik at du kan ikke er knekt før du begynner.

Mitt mål med å løpe er ikke først å fremst å bli først, men at jeg klarer å slå min egen pers. Og så er det jo gøy vist man klarer å strekke seg litt lenger som for eksempel prøve et lenger løp neste gang, f,eks 2,5 km, 5,0 km eller 21 km.

Uansett så vil du ha nytte av det ved at du får en liten løpetur og opplever det å delta sammen med andre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...