Gå til innhold

treningsprogram - noen synspunkter?


trollmor

Anbefalte innlegg

Jeg er forholdsvis nybegynner etter mange års opphold. Trent siden midten av januar. Trener styrke ca tre ganger pr uke. Fått nytt program i dag. Det ser slik ut:

Bulgarsk utfall 3x10 - 10 kg

Strake markløft 3x8-15 kg

Knebøy 4x8 - 30 kg

Upright row 3x10 - 30 kg

Liggende motsatt flyes, med hantler 3x10 - 10 kg

Assist opptrekk bredt grep 4 x 6 - 30 kg

Ryggøvelse som jeg ikke husker navnet på....

Straight arm pulldown 3x10 - 30-35 kg

Ez bar preacher curl 3x10 - 5 kg

Skrå benk hammer curl, hantler 3x10 - 10 kg

Flat benk, press med hantler 3x8 - 10 kg

Flat benk, flyes med hantler 3x8 - 10 kg

Skull crushers 3 x 10 med ez bar stang

Benk dips 3 x 10

Inverted crunch

Jacknifes

Rygg ext.

Så mange jeg klarer på hver av disse øvelsene.

Målsettingen er å bli sterkere samt å bygge opp kroppen igjen etter tre tette svangerskap. Svak korsrygg og bekkenplager. Vektreduksjon ønskes også velkommen ;)

Er forresten 32 år, veier ca 58 kg og er 160 cm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

17 øvelser per økt...er i overkant mye. Må jo sette av flere timer på ei økt? Sats heller på store øvelser som knebøy, markløft, benkpress, skulderpress, roøvelse, chins/nedtrekk, utfall og du er good to go. Siden du er plaget med bekkenet og korsryggen er nok plankevarianter bedre enn rygghev og crunch.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for raskt svar! Synes det var litt mange øvelser. Det forrige programmet var mer likt det du anbefalte, bortsett fra benkpress. Prøvde det ut i dag og brukte ca 1.5 timer. Hadde ikke mye å gi den siste halvtimen.... Lite effektivt da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for raskt svar! Synes det var litt mange øvelser. Det forrige programmet var mer likt det du anbefalte, bortsett fra benkpress. Prøvde det ut i dag og brukte ca 1.5 timer. Hadde ikke mye å gi den siste halvtimen.... Lite effektivt da!