Gå til innhold

Jobbe som PT som ny-utdannet


trentrentren

Anbefalte innlegg

Hei!

Etter å ha tatt PT-utdannelse med AE i en alder av 20, lurer jeg på hvordan man skal gå frem for å få seg jobb på treningssenter! Ser at mange av de store kjendene også har en 25-års aldersgrense på deres PT'er. Gjelder dette de fleste sentre? Er det ofte senteret som setter deg opp med kundene?

Er det noen her med AE sin PT-utdannelse som har hatt problemer med å få seg jobb?

Setter stor pris på svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har ikke vurdert videre utdanning da? Vil gjøre det lettere å få seg jobb pluss lettere å få seg kunder, da du har litt mer erfaring. Et 3-mnders kurs(?) er ikke akkurat allverdens.

Takker for innvending!

Det jeg håper på er en deltidsjobb ved siden av studiene! så det er først og fremst det jeg håper på i første omgang!..

Men selvfølgelig, med årene er nok det en mulighet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange års erfaring har du med trening?

Hele livet!

aktiv familie

Kretsnivå i turn, Kretsnivå i 1. div fotball, håndball, i fjord løp jeg halvmaraton (1.45) Helmaraton (3.45) og Ultramaraton ( 5mil på 6,06 t. )

...og nå har det vært ett år med styrketrening på senter..

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Etter å ha tatt PT-utdannelse med AE i en alder av 20, lurer jeg på hvordan man skal gå frem for å få seg jobb på treningssenter! Ser at mange av de store kjendene også har en 25-års aldersgrense på deres PT'er. Gjelder dette de fleste sentre? Er det ofte senteret som setter deg opp med kundene?

Er det noen her med AE sin PT-utdannelse som har hatt problemer med å få seg jobb?

Setter stor pris på svar.

Være aktiv på forumer og lese artikler. La folk få vite at du er veldig interessert i trening. Det kan ta litt tid, men etter hvert vil folk skjønne at du har ganske god peiling på trening og du får dermed et "kjent" navn.

Jeg driver for det meste med online coaching, men har aldri markedsført meg selv. Jeg har kun en facebook blogg og er aktiv på forum. Ellers har folk fått med seg at jeg er treningsnerd og så har dette spredd seg.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Være aktiv på forumer og lese artikler. La folk få vite at du er veldig interessert i trening. Det kan ta litt tid, men etter hvert vil folk skjønne at du har ganske god peiling på trening og du får dermed et "kjent" navn.

Jeg driver for det meste med online coaching, men har aldri markedsført meg selv. Jeg har kun en facebook blogg og er aktiv på forum. Ellers har folk fått med seg at jeg er treningsnerd og så har dette spredd seg.. :)

Forum er gode råd for markedsføring, men når det kommer til artikler så anbefaler jeg å i tillegg til å lese nettartikler, også å lese annen litteratur. Jeg regner med at det er det du også mener Oaz. Dette er langt ifra noen kritikk av fitness bloggen sine artikler, som ofte virker relativt bra, men internett som kilde på generelt grunnlag:) Man kan lære utrolig mye de fleste steder, men det viktig å ha et godt utviklet filter:)

Så til spørsmålet ditt trentrentren: Tror kanskje jeg har svart på dette i en annen tråd også, men.. Flinke folk får alltid jobb. Vet om flere med AE utdanning under 25 år som jobber i de store kjedene.

mvh

PTpro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det nytter vel ikke bare å være flink i trening? du må vel være litt flink med mennesker også?

Helt enig. Spiller ingen rolle hvor mye du kan om trening,klarer man ikke å være pedagogisk, samt jobbe med mennesker, så har man lite å gjøre i denne bransjen(vil jeg tro) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, har en kompis som er nyutdannet PT, læreren hadde sagt at personlig trening er 30% trening og 70% personlig...

Uten at jeg har noe erfaring med pt`r og lignende, så kan nok det stemme ja. De beste lærerne er ikke alltid de som kan mest, det er som regel som de er flinke til å lære bort og gjør læring gøy :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt klart. Man må være omgjengelig, flink til å lære bort, flink til å motivere og god til å selge men man kommer ikke langt uten kunnskap :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...