Gå til innhold

Min dypeste sympati


Gjest Arkiv

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg kalte ingen søplehuer..det var en generell uttalelse hvor jeg mente å hentyde at det er ulike folk, med ulike oppfatninger hvor enn man går..også her.

Når man latterliggjør andre, så er det gjerne i sammenheng med at man føler seg bedre/smartere/mer opplyst. Din sannhet er ikke nødvendigvis alle andre sin. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da leser man Vogue! Det er som en stor bildebok! :)

Helt riktig :) Relativt lite forholdstips også!

10 tegn på at kjæresten er utro er forøvrig bare AWESOME. Det begynner gjerne med tekst om at man bør sjekke mobiler, post, epost, +++ for å finne tegn på utroskap. Deretter følger følgende liste

1) Han er mann

2) Han føler seg overvåket ( :D :D :D )

3) insert universell kjæresteegenskap 1

4) insert universell kjæresteegenskap 2

5) insert universell kjæresteegenskap 3

6) Han liker ikke å bli konfrontert med utroskapsanklager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt riktig :) Relativt lite forholdstips også!

10 tegn på at kjæresten er utro er forøvrig bare AWESOME. Det begynner gjerne med tekst om at man bør sjekke mobiler, post, epost, +++ for å finne tegn på utroskap. Deretter følger følgende liste

Kjøpte britiske Vogue for en måned siden. Kan ennå se gjennom bladet og bli inspirert ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jeg helt enig i, og hvis du leser innleggene her i denne tråden, så er jeg temmelig sikker på at du er enig i at en hel del av de er latterliggjørende. Ettersom "alle andre" her var så kostelige og ytret sine meninger, så ser jeg ikke helt forskjellen på at jeg gjør det; foruten at jeg ikke var enig med flertallet da.

Innlegget mitt var i utgangspunktet ikke myntet på ditt startinnlegg. Virkelighet og sannhet er vel to litt kompliserte ord ettersom den har store variabler. "Normalen" har en enorm spennvidde. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Artikkelene som er skrevet i sånne blader handler i bunn og grunn om å finne den raskeste og enkleste måten å bli "fit" på, med enkleste mener jeg altså at du verken trenger å bli sliten eller svett og . Artikkelene har sannsynligvis mye faktafeil, men folk er naive og tror uhemmet på ting som er skrevet i sånne blader. Når personlig trener og kostholdsekspert Hilde har skrevet det, så det jo stemme. Det selger blader, og leserne er fornøyde. Det er en vinn-vinn stiuasjon, selv om den gjennomsnittlige leseren sannsynligvis ikke blir slankere, sterkere eller hva det måtte være som er målet.

Vil også tro hovedmålgruppen til slike blader neppe er interessert i å trene x-antall timer på et treningssenter i uka. Vil også si at dersom leseren følger det som er skrevet og tar 15 minutter med mage/strekk øvelser på stuegulvet tre ganger i uken er det bedre enn ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke drit meg ut, men nummer 1 og 3 er da vel ikke så fullstendig feil?

1) http://www.nifes.no/forskning/sjomathelse/mer om/omega-3 i ulike fiskeslag/ Her kan du se forskjellen mellom torsk og for eksempel laks

3) For lengst avdanket myte, selv om mange fortsatt mener det er gunstig. Har selv oppnådd gode resultater uten å hive nedpå karbohydrater etter trening ;) Så lenge man får i seg mat!

Du sir det er en lengst avdanket myte og du hiver ikke innpå med karbohydrater etter trening? hva spiser du etter trening da? Hvorfor kutte karbs og ikke proteiner om myten er avdanket? Artikkel?

Tenkte forreste de samme som Ulrik, men turte ikke skrive det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sir det er en lengst avdanket myte og du hiver ikke innpå med karbohydrater etter trening? hva spiser du etter trening da? Hvorfor kutte karbs og ikke proteiner om myten er avdanket? Artikkel?

Tenkte forreste de samme som Ulrik, men turte ikke skrive det..

Ikke misforstå! Jeg er bare av den oppfatningen at så lenge man får i seg mat etter trening så er det ikke superviktig at det har den helt rette sammensetningen av karbohydrater og proteiner. De som følger lavkarbo spiser ikke karbohydrater etter trening, og kan likevel være i god form. Jeg vet det er noe som fungerer for mange, men jeg mener bare at det ikke finnes noe fasitsvar som passer for alle. Alle passer ikke til å spise lavkarbo, alle passer ikke til å spise PF, og noen fungerer bedre uten å få i seg karbohydrater og proteiner rett etter trening!

Jeg var litt bastant der, beklager det ;) Jeg synes bare det blir for dumt når noen går ut og påpeker hva som passer for alle (les; statens kostholdsråd) når vi er så individuelle som personer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke misforstå! Jeg er bare av den oppfatningen at så lenge man får i seg mat etter trening så er det ikke superviktig at det har den helt rette sammensetningen av karbohydrater og proteiner. De som følger lavkarbo spiser ikke karbohydrater etter trening, og kan likevel være i god form. Jeg vet det er noe som fungerer for mange, men jeg mener bare at det ikke finnes noe fasitsvar som passer for alle. Alle passer ikke til å spise lavkarbo, alle passer ikke til å spise PF, og noen fungerer bedre uten å få i seg karbohydrater og proteiner rett etter trening!

Jeg var litt bastant der, beklager det ;) Jeg synes bare det blir for dumt når noen går ut og påpeker hva som passer for alle (les; statens kostholdsråd) når vi er så individuelle som personer :)

Ja, men imo er karbs og protein et must etter trening, å ikke spise mat etter trening vil jo være mot sin hensikt, med tanke på at "kroppen" brytes ned under trening og proteiner er vesentlig etter trening mtp proteinsyntesen. men at man MÅ ha i seg den rette sammensetningen er nok ikke så viktig nei.

Men ja, å si at noe passer for alle blir dumt, har f.eks prøvd PSMF selv og for meg funket det ikke for å si det mildt...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste en gang om tips til ferie for de med lite penger.

Bo i telt stod det!

Et annet råd var at man kunn låne hytta til en venn mot å vaske den ned.

Hvem gjør sånne avtaler med venner?

Må si jeg liker kvinnebladene. Lettbeint underholdning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke viktig å få det i seg så raskt som mulig etter trening. En typisk styrkeøkt vil ikke være i nærheten av å tømme kroppen hverken for endogene glykogenlagre, triglyseridlagre eller sirkulerende aminosyrer i lang nok tid til å hemme restitusjon.

Kostholdet i dagene og ukene før spiller mer inn en hvor raskt du får i deg karbohydrater og proteiner. Dersom du har spist et balansert måltid i timene før treningen har du næringsstoffer på vei inn i blodbanen.

Det er på ingen måte et must. En ting er at ja, proteiner inntatt etter ( og før) trening vil øke proteinsyntesen. Det som derimot kommer frem er at over tid er ikke akutt effekt av proteinsyntese nødvendigvis overførbart til overlegne resultater i form av kontraktilt protein på sikt.

En av de artigste studiene på området sammenlignet en 3-timers (mener jeg, tar dette etter hukommelsen) treningsøkt der testpersonene enten kun fikk vann før, etter og over natten, eller 6 protein/karboshaker før og etter. De første 6 timene dro den gruppen som hadde fått shakene ifra den andre i forhold til markører for proteinsyntese..Etter 9 timer, ingen forskjell.

Poenget er, slik de fleste trener vil det kunne være mer ødeleggende dersom målsetningen er å redusere fettmassen å hive innpå med karbohydrater etter trening dersom treningen er en halvslapp apparatøkt og en trener et par ganger i uken. Akutt restitusjon og påfyll av glykogenlagre blir først viktig med flere økter pr dag, og da helst langvarige økter som tømmer glykogenet nevneverdig.

Forskjellen mellom å innta karbo/proteinshake før og etter eller komme hjem og lage det en ellers ville spist er null.

TAKK for oppklaringen! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke viktig å få det i seg så raskt som mulig etter trening. En typisk styrkeøkt vil ikke være i nærheten av å tømme kroppen hverken for endogene glykogenlagre, triglyseridlagre eller sirkulerende aminosyrer i lang nok tid til å hemme restitusjon.

Kostholdet i dagene og ukene før spiller mer inn en hvor raskt du får i deg karbohydrater og proteiner. Dersom du har spist et balansert måltid i timene før treningen har du næringsstoffer på vei inn i blodbanen.

Det er på ingen måte et must. En ting er at ja, proteiner inntatt etter ( og før) trening vil øke proteinsyntesen. Det som derimot kommer frem er at over tid er ikke akutt effekt av proteinsyntese nødvendigvis overførbart til overlegne resultater i form av kontraktilt protein på sikt.

En av de artigste studiene på området sammenlignet en 3-timers (mener jeg, tar dette etter hukommelsen) treningsøkt der testpersonene enten kun fikk vann før, etter og over natten, eller 6 protein/karboshaker før og etter. De første 6 timene dro den gruppen som hadde fått shakene ifra den andre i forhold til markører for proteinsyntese..Etter 9 timer, ingen forskjell.

Poenget er, slik de fleste trener vil det kunne være mer ødeleggende dersom målsetningen er å redusere fettmassen å hive innpå med karbohydrater etter trening dersom treningen er en halvslapp apparatøkt og en trener et par ganger i uken. Akutt restitusjon og påfyll av glykogenlagre blir først viktig med flere økter pr dag, og da helst langvarige økter som tømmer glykogenet nevneverdig.

Forskjellen mellom å innta karbo/proteinshake før og etter eller komme hjem og lage det en ellers ville spist er null.

Jepp, poenget mitt var ikke at man burde få det i seg så fort som mulig etter trening men at man får i seg næring etter trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...