Gå til innhold

vokst 16 kilo. Depresjoner?


ochnami

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei!

har vokst 16 kilo+- på 9mnd. Har gått fra skinn og bein til mye styrketrening og mye mat. Sliter en del med depresjoner. Kan dette skyldes veksten? har lest at steroider ofte fører til depresjoner pga økt vektshormoner (IKKE at jeg driver med sånt), og kanskje naturlig vekst kan lede til det samme?

har heller ikke trent cardio på de mnd.

Ta kontakt med en helsesøster/psykolog eller fastlegen din.

Tror de har en bedre forklaring på hva som skjer med kroppen din fortia :)

Hvor gammel er du forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler med deg, og jeg forstår at du har det tungt. Vektoppgang er vanskelig for mange, selv om man hadde et usunt utgangspunkt og trengte å komme seg opp i vekt. Veide du lite i forbindelse med sykdom, eller var du bare tynn fra før? Det er mange som kan hjelpe deg her, du har kommet til et bra sted :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trening er nok ikke det som gir depresjoner, derimot dårlig selvbilde, selvtillit, dårlig fremgang og trivsel er vel det som spilles på. Under trening frigir kroppen hormoner som virker forebyggende mot depresjoner og som reduserer depressive symptomer. Det anbefales sterkt å trene for og motvirke eller bli kvitt depresjoner, både styrke og cardio. Det kan være du er misfornøyd med fremgangen i treningen eller rett og slett ikke spiser riktig? Som oftest er depresjoner knyttet til miljøet rundt deg, forventninger fra andre og til deg selv blant annet. Kan jeg spørre hvor gammel du er og hvilket kjønn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg oppforrer deg til å oppsøke en lege. I mange tilfeller kan man finne gode råd på nett og diverse forum, men i dette tilfelle vil jeg anbefale å snakke med noen som har kyndig bakgrunn for å uttale seg. Håper du finner ut av det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest nobro
har lest at steroider ofte fører til depresjoner pga økt vektshormoner (IKKE at jeg driver med sånt), og kanskje naturlig vekst kan lede til det samme?

Nei, nei, nei nei nei.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...